نظر شما راجع به وبلاگ چیست ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 116
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 28

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 11
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 253
بازدید سال : 1047
بازدید کلی : 83603

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   هم دلی THE HEART  و آدرس mobinr110.LXB.ir یا mobinr110.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته و در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






Alternative content


محاسبه ي شاخص توده ي بدني
وزن به کيلوگرم
قد به سانتي متر
شاخص توده ي بدني

بازه ي وزني مناسب شما




در اين وب
در كل اينترنت
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : پنج شنبه 20 فروردين 1394
نظرات

 

حجامت

در ميان رفتارهاي درماني جهان کمتر رفتاري را می‌يابيم که ريشه در وحي داشته باشد و يا به اندازۀ حجامت مورد تأکيد انبياء و ائمه (عليه‌السّلام) باشد. به حدي که در شب معراج نیز به این امر توصیه شده است.

رسول اکرم(ص) :
اذا صعدنا الي السماﺀ السابعه ما مررت ملک من الملائکه الا قالوا يا محمد احتجم وامر امتک بالحجامت
شب معراج در آسمان هفتم زمانيکه به آسمان هفتم صعود کردم بر هيچ ملکي از ملائک گذر نکردم مگر اينکه گفتند يا محمد حجامت کن و امتت را به حجامت کردن امر فرما.
تفسير الميزان
ذيل آيه از سوره اسري
مقدمه
حقيقت را مي‌توان چنان در پس پردۀ تاريکي و ظلمت پنهان نگاه داشت که جز چشم باطن‌بينان و روشن‌ضميران به آن نيفتد و باطل را چنان مي‌توان آراست و خوش نمايش داد که جز مخلصان و عقل گرايان دور از وهم و خيال نتوانند آن را از حق تميز دهند.
تاريخ پر است از مثال‌هاي عيني براي استناد جهت اثبات اين ادعا و صد البته که انسان‌ها نيز استعداد بالائي براي گرايش به وهم دارند و در زندگي روزمرۀ خود هزينۀ گزافي براي آن مي‌پردازند.
استعداد گرايش آنان به وهم و خيال به حدي است که خداوند تبارک و تعالي براي ماندن او در صراط مستقيم لازم مي‌داند هر روز ده بار از خداوند استمداد بطلبد تا او را در راه راست هدايت نمايد و باقي نگهدارد و از ظلمت و گمراهي و غضب دور كند.
در ميان رفتارهاي درماني جهان کمتر رفتاري را مي‌يابيم که ريشه در وحي داشته باشد و يا به اندازۀ حجامت مورد تأکيد انبياء و ائمه (عليه‌السّلام) باشد. به حدي که در شب معراج تا اين حد و با اين اصرار و پافشاري به رسول اکرم (صلّي‌الله عليه‌وآله) توصيه شود و حضرت جبرئيل (عليه‌السّلام) طراح موضع اجراي آن باشد. و ضوابط و قانونمندي‌هاي آن با نظام هستي سازگار بوده و برد درماني وسيعي در زندگي بشر داشته و به اندازۀ حجامت از قدمت تاريخي برخوردار باشد.
و از سوي ديگر هيچ رفتار درماني را نمي‌توانيد معرفي کنيد که به اندازه حجامت مورد هجوم بي‌رحمانه و مغرضانه قرار گرفته و چهرۀ آن زشت جلوه داده شده و حتي آلوده‌ساز و بيماري‌زا معرفي شده باشد و آنقدر اين حقيقت را در پردۀ کتمان نگه داشته باشند و تا جايي پيش بروند که اين سنت الهي شفابخش را آلوده‌ساز معرفي کرده و از رديف درمان خارج سازند و مجريان آن را به زندان و محکوميت جزايي محکوم نمايند؟!!
علي ايحال امروز فرصتي دست داده است تا هرکس که درد دين دارد گوشه‌اي از اين سفرۀ پربرکت اسلام را بگيرد و در حد توان خود دستوري چند از دستورات دين را استخراج ، ساماندهي و کاربردي سازد تا در مجموع کاروان حرکت جامعه به سوي اسلام‌گرايي شتاب گيرد و از وابستگي و ظلمت وارهد. از اين جهت بر آن شديم تا با نمايه‌اي مختصر از اين هديۀ ارزشمند الهي در شب معراج به امت مسلمان جهان برخي از ويژگي‌هاي درماني آن را بيان نمائيم باشد تا با اجراي اين سنّت ضمن تأمين سلامت جسم و روان خود، کشور و هم‌کيشان خود را از وابستگي دارويي رهانيده و با تعمق علمي و توجه به داشته‌هاي ديني و ملي خود باور کنند که چنگ زدن به دامان دين مي‌تواند راهگشاي مشکلات بشر باشد و اخذ علم از طريق ائمه حيات معنوي و مادي زندگي بشر را منور و بانشاط و سعادتمند خواهد ساخت.
احياي حجامت در ايران گرچه از يک نقطۀ محدود شروع شده و حمايت دولتي را بدنبال نداشته است ليکن حمايت همه جانبۀ مردمي با انگيزۀ معنوي و انساني قوي چنان جرياني از آن ساخته است که برد خدمات درماني آن طيف وسيعي از جامعه را دربرگرفته و کارآيي شگفت‌انگيز آن در درمان نيز توجه ويژۀ پزشکان را به سوي خود معطوف داشته است و مي‌رود تا يک جريان نرم‌افزاري علمي اعتمادآفريني را در ايران و جهان فراهم آورد. آنچه در اين جزوه به نظر علاقمندان مي‌رسد گزارش کوتاه و کاملي است از سنّت الهي حجامت که مورد تأئيد جمعي از پزشکان فعال و علاقمند و باتجربۀ حجامت قرار گرفته و اينک تقديم امت اسلامي مي‌گردد. باشد تا با نشر آن فرهنگ ديني را در درمان بيماري‌هاي خود دخالت دهيم و نسل انقلاب را از مصرف داروهاي ساخته شده با عوارض فراوان جانبي بي‌نياز سازيم و سپاسگزاري از نعمات الهي انبياء و ذکر صلوات بر محمّد و آل او را در حوزۀ درمان خود وارد کنيم و بيمارستان را به درمانگاه و مستشفي مبدل گردانيم.

برای آگاهی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید ...

تعداد بازدید از این مطلب: 1915
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : جمعه 14 فروردين 1394
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 819
موضوعات مرتبط: تصاویر زیبا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : دو شنبه 10 فروردين 1394
نظرات

هر بار که یک آدرس اینترنتی را در مرورگر خود وارد می کنید و یا بر روی لینکی کلیک می کنید ، در خواستی از سوی مرورگر به سمت  سرور فرستاده میشود و پاسخی در قالب یک کد وضعیت ( Status Code ) از سمت سرور برگردانده می شود. حال قصد داریم تا معنای کد های مختلفی که در زمان مشاهده یک وب سایت دریافت می کنید را توضیح دهیم. مطمئنا بارها در زمان مرور یک وب سایت با یکی از این صفحات و خطاهایی که با یک شماره خاص نمایش داده می شوند روبرو شده اید ، این مقاله می تواند شما را در یافتن معنای هر کدام یاری نماید.  

دسته بندی کد ها:

یک دسته بندی کلی از کد های وضعیت آنها را به دسته های 200 ، 300 ، 400 و 500 تقسیم میکند. کد های وضعیت دسته 200 به در خواست های معتبر مرور گر ها برگردانده می شود. کد های 300 برای انواع ریدایرکت می باشد. کد های 400 به خطاهای رخ داده در حین در خواست از سمت کاربر و کد های دسته 500 به خطاهای سمت سرور اشاره می کند.

برای آگاهی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید ...

تعداد بازدید از این مطلب: 841
موضوعات مرتبط: رایانه (کامپیوتر) , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : شنبه 8 فروردين 1394
نظرات


 
ادم (edema) یا خیز – تورم ناشی از تجمع مایع در بافت‌های بدن شما- بیشتر از همه در پنجه پاها، قوزک پاها و ساق پاها روی می‌دهد. …

چه موقع باید نزد پزشک رفت؟

پزشک با انگشت خود فشاری بر پای متورم وراد می کند و بعد برمی دارد. اگر در محل فشار، جای انگشت بعد از چند دقیقه باقی بماند، نشانه ورم می باشد.

اگر این ورم همراه با تنگی نفس، درد قفسه سینه و افزایش وزن باشد و یا ورمی که به پوست آسیب برساند و یا ورم در نتیجه داروها بوجود آید، حتما به پزشک مراجعه نمایید.

پزشک با انگشت خود فشاری بر پای متورم وراد می کند و بعد برمی دارد . اگر در محل فشار ، جای انگشت بعد از چند دقیقه باقی بماند ، نشانه ورم می باشد .

 

برای آگاهی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید ...

تعداد بازدید از این مطلب: 1120
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : پنج شنبه 28 اسفند 1393
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 943
موضوعات مرتبط: تصاویر زیبا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : یک شنبه 24 اسفند 1393
نظرات

تعداد بازدید از این مطلب: 807
موضوعات مرتبط: تصاویر زیبا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : یک شنبه 24 اسفند 1393
نظرات

 

مفصل آرنج بعنوان یك مفصل مهم در اندام فوقانی از سه استخوان بازویی ( humerus )در بالا و استخوانهـای ساعد زند زبرین یا اعلا و زن زیرین  یا اسفـل ( radius & ulnar) در پایین تشكیل می شود.

استخوان بازو

استخوان بازو از نوع استخوان های بلند است و در قسمت پروگزیمال  با استخوان کتف  و در قسمت دیستال با استخوان های زند زبرین و زند زیرین مفصل می شود.این استخوان یک تنه و دو انتها دارد ، انتهای دیستال استخوان شامل قسمت های ذیل است .

قرقره، سطح مفصلی شکلی است که با قسمت پروگزیمال استخوان زند اسفل مفصل می شود. در بالای قرقره در قسمت خلفی فرورفتگی آرنجی و در قسمت قدامی فرورفتگی منقاری وجود دارد. این دو فرورفتگی به ترتیب محل قرار گرفتن زائده آرنجی و زائده منقاری استخوان زند اسفل است.لقمه برآمدگی صافی است که با جام زند اعلا مفصل می شود. بطور کلی می  توان گفت در قسمت تحتانی استخوان بازو دو سطح مفصلی برای دو استخوان ساعد وجود دارد .

فوق قرقره و فوق لقمه دو برآمدگی هستند که در طرفین قسمت دیستال استخوان بازو قرار گرفته اند. فوق قرقره در مجاورت قرقره و فوق لقمه  مجاور لقمه قرار دارند. فوق قرقره در قسمت داخلی آرنج قابل لمس است . در قسمت قدامی استخوان بازو در بالای لقمه نیز حفره ای به نام حفره زند اعلایی قرار دارد که به هنگام بسته شدن مفصل آرنج، سر استخوان زند اعلا در آن قرار می گیرد .

استخوانهای ساعد

در حالت آناتومیکی دو استخوان موجود در ساعد موازی هستند . در این حالت استخوانی که در خارج قرار می گیرد زند زبرین است و استخوانی که در داخل قرار گرفته است زند زیرین نامیده می شود. این دو استخوان در قسمت فوقانی به همراه استخوان بازو مفصل آرنج را می سازند و در قسمت تحتانی با استخوان های مچ دست مفصل می شوند ..

استخوان زند زبرین یا زند اعلا

این استخوان دو انتهای پروگزیمال و دیستال و یک تنه دارد. انتهای فوقانی به سر موسوم است و سطح فوقانی آن یک فرو رفتگی به نام جام زند اعلا دارد. جام زند اعلا با لقمه استخوان بازو مفصل می شود. سر استخوان استوانه ای شکل است .قسمت داخلی سر با دیگر استخوان ساعد مفصل می گردد. گردن قسمتی است که زیر سر قرار دارد . یک برجستگی به نام برجستگی زند اعلائی در طرف داخلی استخوان  ، زیر گردن قرار دارد.

انتهای تحتانی زند زبرین با دو سطح مفصلی که توسط ستیغی از هم جدا می شوند به استخوان های مچ دست ارتباط پیدا می کنند. انتهای تحتانی همچنین یک برآمدگی مشخص به نام زائده نیزه ای و یک سطح مفصلی به نام بریدگی زند اسفلی دارد.تنه  استخوان زند زبرین تقریبا" سه گوش بوده و دارای یک خمیدگی نیز هست .

استخوان زند زیرین یا زند اسفل

این استخوان دو انتها و یک تنه دارد. انتهای فوقانی دو زائده دارد که یکی در قسمت خلفی است و زائده آرنجی نامیده می شود که بلندتر است . زائده کوتاه تر در قسمت قدامی است و زائده منقاری نامیده می شود .

یک سطج مفصلی مقعر بین این دو برآمدگی است که فرورفتگی قرقره ای یا حفره سینی شکل نامیده می شود.در سطح خارجی قسمت فوقانی یک سطح مفصلی کوچک مقعر به نام فرورفتگی زند زبرینی وجود دارد که محل مفصل شدن زند اعلا است . در انتهای تحتانی یک زائده نیزه ای داشته و توسط دیسکی با استخوان های مچ دست مفصل می گردد . تنه استخوان در سه چهارم فوقانی دارای سه کنار و سه سطح است و در قسمت تحتانی استوانه ای شکل می باشد .

برای آگاهی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید ...

تعداد بازدید از این مطلب: 3464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترين عبادت ، خدمت به خلق خداست ...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود