گروه های خونی و خصوصیات آنها

نظر شما راجع به وبلاگ چیست ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 116
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 28

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 305
بازدید سال : 1356
بازدید کلی : 83912

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   هم دلی THE HEART  و آدرس mobinr110.LXB.ir یا mobinr110.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته و در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






محاسبه ي شاخص توده ي بدني
وزن به کيلوگرم
قد به سانتي متر
شاخص توده ي بدني

بازه ي وزني مناسب شما




در اين وب
در كل اينترنت
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : رضا حسن پور
تاریخ : جمعه 19 تير 1394
نظرات

آشنایی با گروه های خونی

تاکنون 29  سیستم گروه خون انسانی ثبت گردیده که مهمترین آنها دو سیستم گروه خونی ABO و RH می باشند. دانسـتن گروه خونی هنگام دریـافـت و یـا پـیـوند عضـو از اهـمیت بالایی برخوردار است. دریافت خون نـامتـجــانس میتواند به واکنش شدید ایمنی و تخریب گسترده گلبولهای قرمز، افت فشار خون، نارسایی کلیوی، شوک، لخته شدن خون، حـمـله قلبی، آمبولی، سکته مغزی و حتی مرگ بیانجامد. 

نکته: گروههای خونی در جانداران متفاوت می بـاشد، سـگ هـا 4 گروه خونی، گربه ها 11 گروه خونی و گاوها 800 گروه خونی دارند. 

نکته: گروه خونی یک ویژگی وراثتی است و از والدین به ارث میرسد. 

سه شکل ژن ( آلل ) مطابق شکل گروه خونی شما را کنترل میکنند. شما دو ژن ( آلل ) دارید که یکی را از پدر و دیگری را از مادر به ارث میبرید، که ژنوتیپ شما میباشد: 




-AA یا iAo  گروه خونی A

 - BB یا iBo گروه خونی B 

 AB- گروه خونی AB 

 - oo گروه خونی O 

 

بنابراین میتوان گروه خونی فرزندان را مطابق شکل پیش بینی کرد: 

 

گروه های خونی اصلی

آنتی بادی یا پادتن یا آنتی کور یا ایمنوگلوبین (antibody/immunoglubin) : پروتئین های  Y شکلی میباشند، که سیستم ایمنی بدن برای شناسایی و خنثی کردن عوامل بیگانه مانند باکتریها و ویروسها از آنها استفاده میکند. هر آنتی بادی (پادتن) قادر به شناسایی یک آنتی ژن (پادگن) خاص میباشد. 

 


آنتی ژن یا پادگن (ANTIGEN) : ماده ای است که پاسخ ایمنی بدن را تحریک و تولید پادتن خاص خود را سبب میگردد. 

ایمنوگلوبینهای (IgM): بزرگترین آنتی بادیهای بدن بوده که مسئول فرآیند آگلوتیناسیون(AGGLUTINATION)  : گلبولهای قرمز خون میباشند. هنگامی که دو گروه خونی نامتجانس با یکدیگر امتزاج می یابند، گلبولهای قرمز به هم چسبیده و به شکل توده در می آیند (دلمه میشوند). پادتن های ANTI-A و ANTI-B همان IgM میباشند. 

آگلوتیناسیون (AGGLUTINATION) : فرایند به هم چسبیدن و به شکل توده در آمدن گلبولهای خون و یا باکتریها ،در پاسخ به برخی آنتی بادیها. 

آگلوتینوژن (AGGLUTINOGEN) : همان آنتی ژن است. 

آگلوتینین(AGGLUTININ)  : همان آنتی بادی  است. 

 

تفاوت گروه های خونی مختلف به وجود یا عدم وجود پروتئین های ویژه ای به نام آنتی ژن که در فارسی "پادزا" یا "پادگن" نامیده می شوند، بر می گردد. پادگن یا آنتی ژن ماده‌ای است که می تواند بدن را برای ساخت پادتن تحریک نماید. تقریباً تمامی موادی که به شکل آنتی ژن عمل می کنند، پروتئین های خارجی هستند که از راه عفونت، تزریق و یا روش های دیگر وارد بدن می شوند. "پادتن" یا آنتی بادی ماده‌‌ای است که در پاسخ به تحریک یک آنتی ژن در بدن ساخته شده و با آن واکنش نشان می دهد.

 آنتی ژن های گروه های خونی بر سطح گلبول های قرمز قرار دارند و شامل ده ها نوع می شوند. مهمترین آنتی ژن های گروه های خونی، آنتی ژن های A و B می باشند. برخی افراد آنتی ژن نوع A ، برخی نوعB ، برخی هر دو آنتی ژن A و B را دارا هستند و برخی نیز هیچ یک از این آنتی ژن ها را ندارند که به گروه خونی O معروف می باشند. به این ترتیب افراد مختلف در گروه های خونی AB ، B ، A  و O قرار می‌گیرند. 

باید توجه داشت که حیوانات و انسان علاوه بر داشتن آنتی ژن های گروه های خونی بر سطح خود، ممکن است واجد آنتی بادی بر علیه آنتی ژن های گروه خونی که خود فاقد آن ها نیز هستند، ‌باشند. مثلا افرادی که گروه خونی آنها A است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن B دارند. همچنین افرادی که گروه خونی آن ها B است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن Aدارند. واجدین گروه خونی  AB فاقد هر گونه آنتی بادی بوده و دارندگان گروه خونی O دارای آنتی بادی بر علیه آنتی ژن های  A  و B هستند. 

بروز آنتی ژن های گروه های خونی تحت کنترل ژن های خاصی است و به ارث رسیدن آن ها از قوانین ژنتیک تبعیت می‌کند. بنابر این گروه خونی شما به آن چه که از والدین خود به ارث برده اید، بستگی دارد. درصد توزیع گروه های خونی در جمعیت های مختلف، متفاوت است. در ایران گروه خونی 38% افراد O ، 33%  افراد A ، 22%  افراد B  و 7% افراد AB می باشد. همه گروه های خونی با هم سازگار نیستند . دانسـتن گروه خونی هنگام دریـافـت و یـا پـیـوند عضـو از اهـمیت بالایی برخوردار می باشد. دریافت خون نـامتـجــانس و ناسازگار می تواند به واکنش شدید ایمنی و تخریب گسترده گلبول های قرمز، افت فشار خون، نارسایی کلیوی، شوک، لخته شدن خون، حـمـله قلبی، تشکیل لخته خون در ریه، سکته مغزی و حتی مرگ گیرنده خون بیانجامد.

 

سیستم RH (مثبت و منفی )

در سال 1940 ، "لندشتاینر" که کاشف گروه های اصلی خون بود، به همراه دستیار خود، "وینر" نشان دادند علاوه بر گروه خونی ABO ، سیستم دیگری به نام Rh   (ار- هاش) نیز وجود دارد. هر فردی که عامل Rh  را روی گلبول های قرمز خود داشته باشد Rh مثبت و اگر نداشته باشدRh منفی است. حدود 85 تا 90% ایرانیان Rh مثبت و مابقی Rh منفی هستند.

 

سیستم (RHESUS) و یا فاکتور RH و یا آنتی ژن RH D :

چنانچه سطح گلبولهای قرمز فردی واجد این آنتی ژن(D) باشد، گروه خونی فرد RH+­ و چنانچه فاقد این آنتی ژن باشد RH- میباشد، که در کنار سیستم ABO بصورت (+) و یا (-) نشان داده میشود. از آنجایی که نخستین بار در میمون (RHESUS) شناسایی گردید به این نام خوانده میشود. 

پیش بینی گروه خونی فرزندان برحسب آنتی ژن RH D  :

چنانچه هر دو والدین RH+ باشند، فرزندانشان ممکن است RH+ و یا RH- شوند. 

چنانچه هر دو والدین RH-­ باشند، فرزندانشان RH-­ خواهند بود. 

چنانچه یکی از والدین RH+­ و دیگری RH- باشد، فرزندانشان RH+­ و یا RH- خواهند شد. 

نکته:بنابراین مثلا حتی اگر گروه خونی پدر و مادر هر دو O+ باشد ممکن است فرزندی با گروه خونی O- بدنیا آورند. 

سیستم خونی ABO :

حضور و یا فقدان آنتی ژن های A و B  روی غشاء خارجی گلبولهای قرمز(RBC)  تعیین کننده گروههای ABO میباشند. 

گروه خونی A : آنتی ژن A روی سطح گلبولهای قرمز حضور دارد ، در خون آنتی بادی ضد B در گردش است. 


 


گروه خونی : B آنتی ژن B  روی سطح گلبولهای قرمز حضور دارد ، در خون آنتی بادی ضد A در گردش است. 

 

گروه خونی : AB هر دو آنتی ژن های A و B  روی سطح گلبولهای قرمز حضور دارد ، خون فاقد هرگونه آنتی بادیهای ضد A و B است. 

 

گروه O : سطح گلبولهای قرمز فاقد هرگونه آنتی ژن های A و یا B است ، اما در خون هر دو آنتی بادی های ضد A و B در گردش میباشند.

 

توجه : 
اشخاص RH مثبت و RH منفی هیچکدام دارای آگلوتینین ضد D به طور طبیعی در پلاسمایشان نیستند ، و آگلوتینین ضد D فقط در نزد اشخاص RH منفی در صورتی بوجود می آید که به آنها خون RH مثبت داده شده باشد. پس از یکبار انتقال خون RH مثبت ، آگلوتینین ضد D در تمام طول زندگی شخص باقی خواهد ماند و این شخص دیگر نخواهد توانست خون RH مثبت دریافت کند . این موضوع فقط در مورد اشخاص RH منفی صدق میکند . افراد RH مثبت فاقد آگلوتینین ضد D در پلاسمای خود بوده ، بنابراین میتوانند هم از خون منفی و هم از خون RH مثبت استفاده کنند. 



RH مثبت و زنان: 

در مورد مردان اگر RH منفی باشند، و بر اثر اشتباه به آنها خون RH مثبت داده شود، تنها ناراحتی که پیش می آید این است که آگلوتینین ضد D در آنها تولید میشود و از این به بعد انتقال خون باید محدود به خون RH منفی گردد. 

در مورد زنان هرگز نباید در سنین باروری و یا جوانتر از آن آگلوتینین ضد D ایجاد شود. زیرا آگلوتینین ضد D ممکن است زن را از بدنیا آوردن نوزاد زنده محروم سازد. 

1- چنانچه مرد با RH مثبت با زن RH منفی صاحب فرزند شوند، جنین ممکن است RH مثبت و یا RH منفی گردد(بسته به ژنوتیپ پدر) 

2- چنانچه جنین RH مثبت باشد، از آنجایی که برخی سلولهای خونی جنین میتواند از جفت عبور کرده و وارد خون مادر گردد، در خون مادر آگلوتینین ضد D تولید خواهد شد. 

3- در زایمان نخست مشکلی برای نوزاد پیش نخواهد آمد. 

4-  در بارداری های بعدی، چنانچه نوزاد RH مثبت باشد، آنتی بادیهای ضد D موجود در خون مادر، وارد گردش خون جنین شده و گلبولهای قرمز جنین را تخریب میکند. نوزاد بدنیا آمده در این شرایط دچار "بیماری همولیتیکی نوزادان" میشود. علایم این بیماری شامل: یرقان (به علت تجمع بیلی روبین در خون)، کم خونی، عقب ماندگی ذهنی، نارسایی قلبی، اشکال در تنفس، ادم شدید کل بدن، بزرگ شدن اندازه قلب، کبد و طحال و مرگ میباشد. 

5-  در چنین مواقعی برای نجات زندگی نوزاد تعویض خون (یعنی تخلیه کامل خون RH مثبت از بدن نوزاد و تزریق خون RH منفی به جای آن)  انجام میگیرد. 

6- با تزریق عضلانی آمپول روگام(RHOGAM) (که گاماگلوبولین ضد D میباشد) به مادر یکبار در هفته 28 م حاملگی و علاوه بر این،  چنانچه نوزاد Rh مثبت باشد 72 ساعت پس از زایمان، میتوان از بروز این اختلال جلوگیری بعمل آورد. در این حالت آنتی بادیهای ضد D قبل از آنکه در خون مادر آنتی بادی ضد D تولید شود، اقدام به نابود کردن سلولهای RH مثبت می کنند. این آمپول در مادرانی استفاده می شود که Rh منفی هستند و همسرانشان Rh مثبت دارند. 

فراورده های خونی: 

پس از اهدای خون ، خون کامل (شامل قسمت سلولی+پلاسما) به اجزای خون تفکیک میگردند. یعنی گلبولهای قرمز، پلاکت ها، فاکتورهای انعقادی، پلاسما، آلبومین و ایمنوگلوبین ها. سپس هر کدام از این فراورده ها به بیماران بر حسب نیازشان داده میشود .مثلا گلبولهای قرمز به افرادی که در اثر آسیبها و عمل جراحی خون از دست داده اند، و یا دچار کم خونی هستند، داده میشود. و یا پلاسما عمدتا برای بیماران دچار سوختگی استفاده میگردد. بنابراین به ندرت خون کامل به بیمار تزریق میشود. 

دو باور رایج اما غیر علمی: 

1-  به عقیده برخی گروه خونی ارتباط تنگاتنگی با شخصیت افراد دارد، به ویژه در کشور چین و ژاپن. 

2- به عقیده برخی افراد بایستی رژیم غذایی خود را منطبق با گروه خونی خود انتخاب کنند . 

 آنتی بادی های غیر منتظره

ممکن است آنتی بادی‌های کمیاب دیگری هم علاوه بر آنتی بادی های ضد گروه های خونی  ABO و   Rh ، در سرم افراد مختلف وجود داشته باشد. این آنتی بادی ها بر ضد آنتی ژن های نایابی که ممکن است روی سطح گویچه های سرخ پراکنده باشند، ساخته شده اند. مانند گروه های کل، دافی و..... با آن که اغلب، ما انتظار نداریم در سرم افراد، چنین آنتی بادی هایی را مشاهده کنیم، با این حال وجود آن ها به نوبه خود واجد اهمیت هستند. به همین دلیل زمانی که دستور تزریق خون داده می شود و خون بیمار تعیین گروه می شود، سرم او نیز از لحاظ وجود آنتی باد های غیر منتظره بر ضد آنتی ژن های گویچه های سرخ دهنده، آزمایش می شود. گویچه های سرخ دهنده به سرم بیمار گیرنده خون نزدیک می شوند، در صورت ایجاد واکنش ( به هم چسبیدگی و یا انهدام سلول ها ) از تزریق آن خودداری می گردد. به این آزمایش، سازگاری گروه های خونی یا "کراس مچ " می گویند.

سازگاری گروه های خونی 

 

  •  گروه خونی O، به تمام گروه های خونی می تواند خون اهدا کند، اما فقط می تواند از گروه خونی O خون دریافت کند.

  • گروه خونی A، می تواند به گروه های AB و A خون اهدا کند و از گروه های خونی A و O خون دریافت کند.

  • گروه خونی B، می تواند به گروه های AB و B خون اهدا کند و از گروه های خونی B و O خون دریافت کند.

  • گروه خونی AB، تنها می تواند به گروه خونی AB خون اهدا کند، ولی از تمام گروه های خونی می تواند خون دریافت کند.

     

    گویچه های سرخ گروه خونی O هیچ آنتی ژنی ندارند و دهنده عمومی محسوب می شوند. بنابراین در مواقع اضطراری می توان خون گروه O را به هر گروه خونی دیگری تزریق نمود. در یک حادثه منجر به خونریزی شدید، زمان بسیار مهم است و گاه نباید منتظر پیدا کردن خون هم گروه ماند وگاهی چه بسا جایز نیست حتی برای تعیین گروه خونی خود مصدوم  نیز وقت را تلف کرد. در این گونه موارد، در دسترس بودن خون گروه O می تواند تنها راه نجات باشد. از طرفی دیگر فردی با گروه خونی AB  می تواند در مواقع اضطراری با خیالی آسوده از همه گروه های خونی دیگر، خون دریافت کند (گیرنده عمومی)، زیرا پلاسمای گروه خونیAB بر ضد هیچ یک از گروه های خونی دیگر آنتی بادی ندارد. با همه این ها، در شرایط عادی، تمامی خون هایی را که برای تزریق بکار می بریم باید با خون گیرنده آن، هم گروه باشد و علاوه بر آن آزمایش سازگاری (کراس مچ) نیز برای آنها انجام شده باشد.


    نکات :

  • گروه خونی O- اهدا کننده عمومی و گروه خونی AB+ گیرنده عمومی نامیده میگردند. 

  • در مواقع اورژانس که فرصت کافی برای شناسایی گروه خونی بیمار وجود ندارد، از گروه خونی O- برای بیمار استفاده میشود.  

  • در دریافت پلاسمای خون شرایط عکس میشود . یعنی گروه AB میتواند به تمام گروه ها پلاسما اهدا کند ، اما گروه O فقط میتواند به گروه خونی O پلاسما اهدا کند. 

     

آزمایش سازگاری گروه های خونی

همه افراد باید گروه خونی و RH (مثبت یا منفی) خون خود را بدانند، زیرا هر انسانی ممکن است روزی نیاز ضروری به دریافت خون داشته باشد. البته برای جلوگیری از واکنش خطرناک بین آنتی ژن های یک فرد با آنتی بادی های فرد دیگر، قبل از اینکه یک بیمار خون دریافت کند در بانک خون بیمارستان ها چند آزمایش انجام می شود که به آنها "آزمایش سازگاری" می گویند و پس از تکمیل آزمایشات، خون سازگار به بیمار تزریق می شود.

 

گرو ه هاي خوني و انتقال خون

هنگامي كه تزريق خون ناسازگار به گيرنده صورت بگيرد، عواقب خطرناك قابل پيش بيني خواهد بود. پس از ورد خون ناجور به رگ فرد گيرنده،  آنتی بادی هاي موجود در خون وي به آنتی ژنهای موجود در سطح گلبول های قرمز بیگانه (فرد دهنده) متصل مي شوند. در اين حال روند تخريب گلبول هاي قرمز شروع شده و گلبول هاي قرمز پاره مي شوند. علائم اوليه تزريق خون ناسازگار شامل لرزش بدن، فلج، تشنج، انعقاد داخل عروقی، تب و پیدایش هموگلوبین در ادرار است. اقدامات فوري براي درمان واکنش های انتقال خون، شامل متوقف کردن انتقال خون و زیاد کردن حجم ادرار با كمك داروهاي خاص می‌باشد، چرا که تجمع هموگلوبین در کلیه ممکن است موجب اختلال عملكردي كليه و  از بين رفتن اين عضو مهم بدن گردد. اگر اقدامات درماني فوري صورت نگيرد، ممكن است باعث مرگ هم گردد .

اهمیت گروه های خونی

اهمیت گروه های خونی زمانی مشخص می شود که فرد نیاز به تزریق خون پیدا کند و مجبور شویم به او خون تزریق کنیم. دراین صورت اگر گویچه های سرخ دهنده، آنتی ژنی داشته باشد که در پلاسمای گیرنده، آنتی بادی ضد آن وجود داشته باشد، این گویچه ها پس از تزریق، به سرعت به هم چسبیده و نابود می شوند و علاوه بر عدم کارآیی، باعث ایجاد عوارض شدید و یا حتی مرگ گیرنده خواهند شد. 

پس از ورود خون ناسازگار به رگ فرد گیرنده،  آنتی بادی های موجود در خون وی به آنتی ژن های موجود در سطح گلبول های قرمز بیگانه (فرد دهنده) متصل می شوند. در این حال روند تخریب گلبول های قرمز شروع شده و گلبول های قرمز پاره می شوند. علائم اولیه تزریق خون ناسازگار شامل لرزش بدن، فلج، تشنج، انعقاد داخل عروقی، تب و پیدایش هموگلوبین در ادرار است. اقدامات فوری برای درمان واکنش های انتقال خون، شامل متوقف کردن انتقال خون و زیاد کردن حجم ادرار با کمک داروهای خاص می‌باشد، چرا که تجمع هموگلوبین در کلیه ممکن است موجب اختلال عملکردی کلیه و  از بین رفتن این عضو مهم بدن گردد. اگر اقدامات درمانی فوری صورت نگیرد، ممکن است باعث مرگ هم گردد. 

 

گروه خون و ژنتیک

 

پس از آنکه تحقیقات دانشمندان بر روی ژنتیک انسان که پروژه ای اداره شده توسط دولت امریکا بود و مربوط به تکمیل نقشه ژنتیکی انسان بود در ژوئن سال 2000 پایان یافت، آن را « نقشه نهایی ژنتیکی » نامیدند که با آگاهی کامل از بیولوژی مولکولی بدن انسان توانستند به دلایل تفاوت انسان ها از یکدیگر براساس گروه خونشان پی برده و این دستاورد انفجاری در دانش ژنتیک بود.

 

اکنون در قرن 21 زندگی می کنیم و با شواهدی که در دست داریم هر چه بیشتر به علم تفاوت گونه های انسان براساس گروه خونشان پی برده و به راه های رهایی بشر از بیماری ها با علم بر دانش مربوط به گروه خون پی میبریم.

 

جالب است بدانید که امروزه در ژاپن هر فردی می بایست از گروه خون خود آگاهی کامل داشته و سالیان طولانی است که افراد این کشور از رژیم غذایی ویژه گروه خونشان پیروی کرده و به انجام ورزش های مربوط به گروه خونشان می پردازند ، که این امر منجر به افزایش طول عمر در آنها گشته است. حتی امر استخدام نیرو در شرکت ها و همچنین امر ازدواج و انتخاب زوج نیز در این کشور بر اساس گروه خون صورت می پذیرد. ژاپنی ها در هنگام آشنایی با یکدیگر گروه خون خود را اعلام می نمایند زیرا معتقدند که این امر نقش بسیار مهمی در شناخت افراد و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر دارد.

 

 

دکتر آدامو کیست؟

 

یکی از کسانی که بیشترین تحقیق را بر روی گروه های خونی و رابطه آنها با شخصیت ، تغذیه و سلامت افراد انجام داده است دکتر آدامو می باشد. دکتر پیتر جیمز . د. آدامو پزشک ، زیست شناس ، محقق بین المللی ، سخنران و متخصص درمان به روش های طبیعی است. او مدرک دکترای "درمان به روش های طبیعی" (Naturopathic Doctorate) خود را در سال 1982 از کالج باستیر واقع در سیاتل ، ایالت واشنگتون کسب کرد.


درمان سرطان سینه به روش طبیعی

وی پس از پانزده سال تحقیق در خصوص گروه های خونی و با در دست داشتن سایر اطلاعات مربوط به گروه خون که نتیجه زحمات و تلاش سی ساله ی پدرش ، آقای دکتر جیمز آدامو بوده ، و با انجام آزمایشات زیاد در خصوص گروه خون توانست بیماران زیادی را شفا بخشیده و به یافته های جدیدی در علم پزشکی به ویژه درمان طبیعی سرطان سینه نایل آید و کلید راز نهفته گروه خون و ارتباط آن با انواع بیماری ها را کشف نماید و طی کتاب هایش در اختیار عموم قرار دهد. او طی تحقیقاتش بر روی گروه خون و تغذیه و درمان بیماریها به روش های طبیعی از سوی انجمن پزشکان به عنوان پزشک نمونه سال ۱۹۹۰ شناخته شده است. دکتر آدامو و پدرش بر این باورند که همانگونه که چهره ، اثر انگشت و آهنگ صدای هیچ دو انسانی یکسان نیست ، رژیم غذایی آنها نیز نمی تواند یکسان باشد. بر طبق گفته های ایشان ، گروه خون کلیدی برای گشودن درهای اسرار آمیز سلامت ، بیماری ها ، طول عمر و سلامت روح و روان است. 

 

کتاب اول وی ، "بر اساس گروه خون خود تغذیه کنید" از زمان چاپ به مدت سه سال متوالی در لیست کتاب های پر فروش سال بوده و به بیش از چهل زبان مختلف ترجمه گردیده است. این کتاب ، در سال ۱۹۹۹، از سوی صنایع معتبر کشور آمریکا به عنوان یکی از ده کتاب تاثیر گذار بر سلامت معرفی گردید و دکتر آدامو به عنوان یکی از جذاب ترین نویسندگان کتابهای سلامتی شناخته شد. 

گروه های خونی و تغذیه :

 

 


خون به منزله زندگی است و عاملی برای تولُد و  وحشت از بیماری ها که بدون آن قادر به ادامه حیات نیستیم. خون در تاریخ بشر به عنوان نمادی مذهبی و فرهنگی شناخته شده است. به عقیده دکتر جیمز آدامو ،  چهره هیچ دو انسانی یکسان نیست همچنان که اثر انگشت آنها و آهنگ صدایشان و همچنان که تمامی مردم با یکدیگر تفاوت دارند، نمی توانند همگی غذای یکسانی را مصرف کنند.

 گروه خون شما به عنوان کلیدی برای گشودن درهای اسرارآمیز سلامت، بیماری ها، طول عمر و سلامت روح و روان است. گروه خون شما استعداد شما برای ابتلا به انواع بیماری هاست  و از این جهت با غذایی که می بایست مصرف کنید و یا نوع ورزش هایی که انجام دهید ارتباط مستقیم دارد. در زیر مهمترین ویژگی های چهار گروه خونی آورده شده است. 

 

گروه خونی  O : قدیمی ترین گروه خون ، گروه شکارچیان

گروه خونی A : گروه کشاورزان

گروه خونی B : گروه بادیه نشینان

گروه خونی AB : مدرن ترین گروه خون، گروه مختلط ، گروه معما 


گروه خونی O

 

افراد این گروه نخستین انسانهایی بوده اند که پا به عرصه این جهان گذاشته اند. انسانهای غارنشینی بوده اند که در زمان خویش با شکار حیوانات و استفاده از گوشت و پوست آنها روزگار می گذرانده اند. این گروه خونی شایعترین گروه خونی در جهان است.

این گروه خونی قدیمی‌ ترین گروه خونی محسوب می‌شود و ظهورش در سال 40000 قبل از میلاد بوده است. عملکرد سیستم گوارشی در افراد با گروه خونی O بسیار مطلوب است. افراد دارای گروه خون O به دلیل دارا بودن اسید معده ی زیاد قادر به هضم آسان گوشت هستند و گوشت در بدنشان مستقیما تبدیل به انرژی می شود. بنابراین موفقیت تغذیه ای گروه خون O در استفاده از انواع گوشت های سالم قرمز و همچنین گوشت سفید مانند ماهی است. افراد دارای گروه خون O  قادر به استفاده  مثبت از لبنیات و غلات نمی باشند. زیرا سیستم گوارشی آنان قادر به هضم اینگونه مواد نبوده و با این اقلام غذایی سازگاری ندارد.

مهمترین عامل اضافه وزن در این گروه افراد " گلوتن " موجود در گندم و محصولات تهیه شده از گندم، مانند انواع نان و شیرینی می باشد که از سوخت و ساز انسولین در بدن جلوگیری کرده و در تولید انرژی اختلال بوجود می آورد. علاوه بر گندم، عوامل اضافه وزن در این افراد عبارتند از: ذرت، انواع لوبیا ( سفید و قرمز )، انواع عدس، بعضی از کلم ها و خردل  ( کلم ها و خردل، کار غده تیروئید را مختل  می سازند.)

دسته ای از خوراکی ها که باعث کاهش وزن در این افراد می شوند به شرح زیر می باشند:

)گیاه دریایی کلپ Kelp  نوعی جلبک دریایی که حاوی ید طبیعی است)، غذاهای دریایی، نمک ید دار، جگر، گوشت قرمز، کاهو، اسفناج و بروکلی.

استفاده از انواع ادویه جات و چاشنی ها قادر است سیستم ایمنی و گوارشی این افراد را بهبود بخشد.

علاوه بر تغذیه مناسب، انجام تمرینات بدنی و ورزش برای این افراد مفید و ضروری است و نه تنها باعث غلبه بر فشارهای روحی است بلکه به  کم کردن وزن و تعادل روحی - روانی کمک شایانی  می نماید.

افراد با گروه خونی O اهداکنندگان عمومی هستند، چرا که گروههای خونی دیگر از آن مشتق می شوند. پس همه می توانند دریافت کننده آن باشند. 
گروه خونی O از نظر طب سنتی با طبع دم مطابقت دارد و معادل عنصر هوا می باشد. مثبت نگری ذاتی، شجاعت، خصوصیات رهبری، روحیه تهاجمی، دارای انرژی و توانمند، صبور، اتکا به نفس از ویژگیهای آنان است. 
این افراد خود را باور دارند و به خود اهمیت فراوان می دهند. علت این امر آن است که گروه O قدیمی ترین گروه خونی افراد جهان است و اجداد این گروه با شکار، حمله به حیوانات و مقاومت در برابر مشکلات عادت داشته اند و این عادت به افراد بعدی این گروه منتقل شده است. افراد این گروه حامل ژنی در بدن شان هستند که به آنها قدرت تحمل مصائب، اعتماد به نفس، شهامت و نیز خوشبینی می بخشد. 
از نظر ویژگیهای روانشناسی و شخصیتی افرادی اجتماعی و سالم هستند. پرحرفند، بیش از دیگران حسود و جاه طلبند، ولی سیاستمداران، وزیران و ورزشکاران خوبی هستند. فعال، بلند پرواز و خوش فكرند ولی دمدمی مزاج، سمج، گستاخ و لجباز هستند. 
این افراد برونگرا هستند، بسیار خونگرم، معاشرتی و اجتماعی دارای شخصیت پر زرق و برق هستند. خجالتی نیستند و رک و صریح نظرات و احساسات درونیشان را بیان می کنند. می توانند در حوادث و بحرانها سازگاری خوبی داشته باشند. لغات و کلمات به آسانی به سراغ آنها می آیند. علاقمند به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می کنند. 
صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. به آسانی دوست می شوند و با جریانات همراه شده و به فرصتها چنگ می زنند. برای شروع یک پروژه یا شکار یک ایده و نظر صریح هستند. در فعالیتهای سازمان یافته خوب عمل می کنند. می توانند از جزئیات براحتی صرفه نظر کنند و در بعضی موارد چندان دقیق نیستند. احساسات زیاد و قوی از خود نشان می دهند. ممکن است به سرعت مخالفت عمیق خود را با یک نظر بیان کنند، اما معمولا این مخالفت پایدار نیست. کارگشایانی سنتی، محرک و کمی لاف زن هستند. 
آنها افرادی هدفمند هستند. خوب می دانند که برای چه چیزی تلاش می کنند و برای رسیدن به هدف، قدرت و تحمل خوبی دارند. البته ریسک پذیر بودنشان هم در این مسیر همراهی شان می کند و چون درک خوبی از سلسله مراتب اجتماعی دارند، بعد از مدتی حضور در یک موقعیت، می توانند نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنند. در انجام کارها پیشقدم می شوند، هر چند همیشه آنچه را که آغاز می کنند به پایان نمی رسانند. اگر در میانه راه به بیهوده بودن کاری که در حال انجامش هستند پی ببرند، خیلی راحت آنرا رها می کنند. درباره ی گذشته مثبت اندیشند، لذا چندان افسوس گذشته را نمی خورند. به مسائل مادی اهمیت می دهند. عاشق آن هستند که در مرکز توجه باشند غالباً از رهبری کردن خوششان می آید و معمولاً از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند. 
تمایل به تکروی یا رهبری دیگران دارند و به مشاغل مدیریتی علاقه دارند. افرادی شهودى، متمرکز، متکی به خود و شجاع هستند. توانایی کنترل استرس افراد با گروه خونی O بیشتر از سایر گروههای خونی است. بدن آنها سیستم ایمنی قوی ای دارد و برای فعالیتهای فیزیکی زیاد توسعه یافته است. 
افراد این گروه چه در رشته های ورزشی وارد شوند و چه در کسب و کار شان، همیشه در خط مقدم هستند، چراکه افرادی عاشق رقابت هستند و می توانند در هر گروهی، مثل یک رهبر خوب و مقتدر عمل کنند. 
البته افراد صاحب این گروه خونی، مدیریت بحران خوبی ندارند و به جای آن ترجیح می دهند از موقعیت های آشفته فرار کنند. درست است که آنها عاشق قدرت هستند، اما همین ویژگی می تواند از اعضای این گروه، افرادی طماع بسازد. 
اگر تحقیق کنید خواهید دید بسیاری از سیاستمداران فعلی جهان در گروه خونی O قرار دارند. و نمونه های خوبی برای نشان دادن اقتدار افراد این گروه خونی به شمار می روند. البته اقتدار آنها همیشه در مسیر درست هدایت نمی شود و تاریخ نشان داده که برجسته ترین اعضای گروه های بزرگ مافیا هم دارندگان گروه خونی O هستند. یکی از معروف ترین این افراد، آل کاپون گانگستر معروف جهانی است و بوی جورج، ستاره موسیقی ساختارشکن راک هم یکی دیگر از آنهاست که بعد از مشهور شدن با مصرف زیاد مواد مخدر رسوایی برپا کرد. 
رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا دارای همین گروه خونی بوده و به همین جهت در تصمیم گیری ها سخت و در اداره امور قاطع بوده است. میخائیل گرباچف رهبر نترس اتحاد جماهیر شوروی هم دارای همین گروه خونی بوده است. 
از مشاهیر دیگر دنیا ملکه الیزابت دوم و نیز پسرش پرنس چارلز ولیعهد انگلستان نیز دارای گروه خونی O هستند و اگر به تاریخ زندگی پادشاهان قرنهای اخیر انگلستان توجه کنید خواهید دید که اغلب آنها مشکلات و نارسایی های انعقاد خون داشته اند.

ورزشها

فرد با گروه خونی O ذاتا یک ورزشکار است. ورزش به خصوص ورزشهای مداوم و نیمه سنگین برای افراد گروه خونی O بسیار مفید است. ورزشهای سنگین باعث انبساط خاطر و آسایش روانی افراد این گروه می شود. در ضمن این نوع ورزش مانع چاق شدن آنها می شود و به تعادل روانی آنها و خواب راحتشان کمک فراوان می کند. اگر افراد این گروه از انجام ورزش غافل شوند با مشکلاتی از قبیل بی میلی به کار کردن، زود خسته شدن و از پا در آمدن مواجه شده و در صورت باقی ماندن در این وضعیت به راحتی به بیماریهای مفصلی و عضلانی دچار می گردند و خطر ابتلا به چاقی و تنگی نفس نیز آنها را تهدید می کند. 
آنها باید در روز یك ساعت، فعالیت بدنی نسبتا سنگین داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش كنند. برای این اشخاص کوهنوردی، شنا، دو و دوچرخه سواری سنگین توصیه می شود. ورزش شدید روزانه به مدت حدوداً یک ساعت باعث می شود احساس بهتری داشته باشند.

رژیم غذایی

افرادی كه گروه خونی آنها O است، در واقع قدیمی ترین گروه خونی را به لحاظ سابقه تكامل بشری دارند و بنابراین فرد با این گروه خونی اگر از رژیم غذایی یك شكارچی مثل اجداد اولیه انسان پیروی كند، احساس بهتری خواهد داشت. بدن آنها با مصرف گوشت قرمز سازگاری زیادی دارد . 
برای افراد با گروه خونی O توصیه می شود كه رژیم غذایی آنها حاوی پروتئین زیادی باشد. اگر این گروه فقط گیاهخوار باشند، دائما احساس گرسنگی می كنند و در نتیجه به خوردن تنقلات روی می آورند كه در نتیجه با مشكلاتی در میزان قند خون و متابولیسم مواجه خواهند شد. این افراد می توانند آزادانه گوشت، تخم مرغ و ماهی مصرف كنند، اما از خوردن زیاد نان و لبنیات باید خودداری كنند. 
فردی چاق که دارای گروه خونی O است، بااستفاده از پروتئین ها خیلی سریعتر از افراد دیگر گروهها، وزن کم می کند.

نگاه کلی به رژیم غذایی دارندگان گروه خون O در مبارژه با آلرژی :

جهت افزایش قدرت و انرژی و هضم بهتر و آسانتر غذاها، مقادیر مشخصی گوشت تازه و بدون چربی و با کیفیت را چند بار در هفته مصرف نمایید. 

از مقادیر منظمی از ماهی های روغنی آبهای سرد مصرف کنید. روغن ماهی می تواند به شرایط التهابی کمک کند. کارکرد تیروئید را بهبود بخشد و فعالیت سیستم ایمنی را متعادل سازد.

از مصرف لبنیات خودداری نمائید زیرا التهابات و واکنش های آلرژیک در دارندگان گروه خون O را افزایش می دهند.

گندم و فراورده های گندم را از برنامه غذایی خود حذف کنید. لکتین موجود در گندم (WGA) موجب ایجاد واکنش در سیستم ایمنی گروه خون O می شود.

استفاده از حبوبات را محدود کنید، زیرا منبع پروتئینی خوبی برای گروه خون O نیستند. بعضی لکتین ها می توانند باعث ایجاد واکنش شوند.

سبزیجات و میوه های سودمند را به مقدار زیاد مصرف کنید.

از مصرف قهوه اجتناب کنید ، اما هر روز چای سبز میل نمایید. زیرا چای سبز شامل ترکیبی است که عملکرد IgE و هیستامین را مسدود می کند و ضد آلرژی است.

از غذاهایی که برای دارندگان گروه خون O مضر هستند اجتناب کنید ، مخصوصاً گندم، ذرت ، لوبیا قرمز ، عدس ، سیب زمینی ، بادام زمینی و گل کلم.

خصوصیات شخصیتی دارندگان گروه خون O


گروه خونی O ، قدیمی ترین گروه خون ، گروه شکارچیان


دارندگان گروه خون O همچون نیاکانشان دارای خصوصیات قدرت ، اعتماد بنفس ، شجاعت ، مثبت نگری و ریسک پذیری هستند. دارندگان این گروه خونی خودشان را باور دارند ، نیرومند و قوی هستند و دارای حس قوی محافظت از خود می باشند. عدم تحرک و فعالیت در این گروه موجب بروز افسردگی و نومیدی می شود. حس رهبری و موفقیت در دارندگان این گروه خونی از قدرت ، سلامت و حس خوش بینی شان سرچشمه می گیرد. اکثر رهبران بزرگ دنیا مانند رونالد ریگان ، آل کاپون ، میخائیل گورباچف ، ملکه الیزلبت دوم و پسرش پرنس چارلز از جمله افراد مشهور دارنده گروه خون O هستند.

بیماریها

در این گروه خونی، میزان اسید معده خیلی بیشتر از گروههای دیگر بوده و خون این گروه رقیق است. بنابراین بیماری های خونریزی دهنده ، مثل زخم معده ، بیماری هایی مثل سرطان پوست ، بیماری های عروقی حاد و کم کاری تیروئید در آنان بیشتر دیده می شود . همچنین در صورت مصرف بالای گوشت قرمز ، بایستی مراقب بیماریهایی همچون نقرس ، فشارخون و بیماریهای قلبی باشند. 
بیشترین احتمال عفونت در این گروه است ولی چون سیستم ایمنی آنها به خوبی کار می کند، این افراد زودتر از سایر گروههای خونی از عفونت بهبود می یابند. 
حشرات خون آشام که ناقل بیماریها هستند ، گروه خونی O را ترجیح می دهند.

توجه : حدود 38 % مردم جهان دارای گروه خونی o+ و 6% دارای گروه خونی o- هستند .

بهترین صفات

جاه طلب 
ورزشکار 
با اعتماد به نفس 
قوی 
سالم 
رهبر ذاتی

بدترین صفات

متکبر 
مغرور 
خودبین 
بی عاطفه 
بی رحم

افراد مشهور با گروه خونی O

آل کاپون 
جرالد فورد 
میخائیل گورباچف​​ 
ملکه الیزابت دوم 
پرنس چارلز 
جان لنون 
پل نیومن 
الویس پریسلی 
رونالد ریگان

رعایت موارد زیر برای زندگی سالم و پر نشاط به دارندگان گروه خون     : O  

 

  • شاد باشید.

  • اشتباه دیگران را ببخشید.

  • روزانه 30 دقیقه ورزش مناسب با جسم و سنتان انجام دهید. این امر موجب افزایش شادابی و سطح انرژی تان می شود.

  • از لبنیات به جز پنیر بز دوری کنید.

  • از گندم و فراورده های آن مانند نان ، شیرینی و کیک دوری نمائید.

  • از گوشت قرمز و با کیفیت ، ماهی های مجاز برای گروه خونیتان و سبزی ها و میوه های تازه و مناسب گروه خونی تان مصرف نمائید.

     

خلاصه مشخصات افراد دارای گروه خون O:

بدن این افراد به اندازه کافی ید تولید نمی کند که کم کاری تیرویید خود عامل اضافه وزن است. (مشکلات غده تیرویید در این افراد بیشتر از سایر گروه های خونی است).

به دلیل دارا بودن اسید معده ی زیاد قادر به هضم آسان گوشت هستند.

سیستم گوارشی آنان قادر به هضم آسان لبنیات نیست.

لبنیات، غلات و نان و شیرینی (مگر نان ساخته شده از گلوتن) و ماکارونی و غذاهای رشته ای و چاشنی (کچاپ و سس) سودمند برای آنها وجود ندارد.

گوشت گوسفند، گوشت آهو ،دل ، جگر، گوشت بره، کلیه ی ماهی های خاردار، حلوا ماهی، ماهی آزاد، روغن زیتون، گردو، تخمه کدو حلوایی، لوبیا چشم بلبلی، نان های فاقد لکتین گلوتن، آرتیشو، برگ چغندر، بروکلی، کاسنی، شلغم، زنجبیل، ترب کوهی، کلم پیچ، کلم قمری، جعفری، کاهو، بامیه، پیاز، زردک، فلفل قرمز، کدو حلوایی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، موز، گیلاس، انجیر، انواع آلو، انبه، گوجه برقون، آب آناناس، آب گیلاس، آب انبه، آب آلو، ادویه کاری، زردچوبه و چای سبز مفید هستند.

ذرت، خیار، قارچ، برگ تازه خردل، ترشیجات، سیب زمینی، ریواس، گل کلم، تره، آووکادو، کیوی، نارگیل، پرتقال، نارنگی، موز سبز، طالبی، گرمک، آلوئه اورا، صبرزرد، قهوه، آبجو، چای سیاه و انواع کولا برای آنها مضر است.

به دلیل قلیایی بودن خونشان، استفاده از عصاره سبزیجات بر عصاره میوه جات برتری دارد. از مصرف آبمیوه های بسیار شیرین خودداری کنید.

فلفل سیاه و سفید و انواع سرکه (به جز سرکه سیب) برای معده آنها بسیار مشکل آفرین است.

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی و نوشیدنی های گیاهی در برنامه غذایی این گروه برای رسیدن به اهداف زیر ضروری است: قویتر کردن سیستم گوارشی. بالا بردن عمل انعقاد خون. جلوگیری از التهابات. ایجاد تعادل در فعالیت غده تیروئید.

ویتامین C، B، K و آهن و کلسیم و ید برای آنها مفید است.

از ویتامین A، D و  E (به دلیل اثر رقیق کنندگی خون) پرهیز شود.

فشارهای عصبی و تمرینات ورزشی: فشارهای عصبی به طور مستقیم وارد عضلات ایشان می شود و هر نوع تمرین بدنی در این هنگام می تواند باعث غلبه بر فشارهای سخت عصبی گردد. ایروبیک، شنا، ورزشهای رزمی، تمرین با دستگاه، دوچرخه سواری و پیاده روی تند.

شخصیت: قدرت، اعتماد به نفس، شجاعت، مثبت نگری و ریسک پذیری و حس رهبری و مدیریت. خودتان را باور دارید که این خود نکته بسیار مهمی است و رژیم غذایی با پروتئین بالا برایتان الزامی است و بهترین واکنش را نسبت به انجام تمرینات سخت ورزشی دارید و اضافه وزن، افسردگی و نومیدی به دلیل عدم تحرک و فعالیت شما خواهد بود.

گروه خونی  A

 

این گروه خونی كمی دیرتر از گروه خونی O تكامل یافته است، یعنی زمانی كه بشر به جای شكار، كشاورزی می كرد و تشکیل اجتماع داده بود. افراد این گروه از بازماندگان زارعین دورانهای پیشین می باشند. این گروه بعد از گروه خونی O بیشترین فراوانی را در میان جمعیت داراست. 

این گروه خون بین سالهای 25000 تا 5000  قبل ازمیلاد در عصر نوسنگی بوجود آمد که آغاز کشاورزی انسان بود. شکوفایی این گروه از افراد در رژیم غذایی گیاهی است. سیستم گوارشی این افراد بسیار حساس بوده و به دلیل پائین بودن میزان اسید معده ، این افراد قادر به هضم پروتئین حیوانی نبوده و گوشت قرمز مصرفی در این افراد مستقیما تبدیل به چربی شده و مهمترین عامل اضافه وزن در این افراد محسوب می شود.همچنین هضم محصولات لبنی برای این دسته از افراد بسیار سخت بوده و باعث اختلال در کارکرد انسولین شده و عامل ابتلا به دیابت و چاقی است.

علاوه بر گوشت و لبنیات، مصرف لوبیای قرمز و مصرف زیاد گندم سبب اضافه وزن در افراد گروه خون A می گردد. خوراکی هایی که باعث کاهش وزن در این افراد می شوند عبارتند از سبزیجات ، آناناس و غذاهای تهیه شده از سویا. همچنین استفاده از روغن های گیاهی مجاز مانند روغن زیتون باعث افزایش کارایی سیستم گوارشی این افراد شده و اثر مثبت در این افراد دارد.

قهوه و چای سبز از نوشیدنی های مفید این گروه به شمار می آید. این گروه از افراد در برابر فشارهای عصبی حساس هستند و عصبانیت در این افراد سبب بروز اضطراب، خشم و بی قراری می شود که این حالت به شدَت سیستم ایمنی بدن آنها را ضعیف کرده و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها می گردد. انجام فعالیت های مناسب مانند یوگا و نرمش و دیگر ورزشهای تمرکزی، استرس و هیجانات را کاسته و از ابتلا به انواع سرطان ها و بیماری های عصبی و امراض قلبی جلوگیری می کند.

گروه خونی A با طبع سودا در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر خاک می باشد. این افراد منظم، حساس و زیرک هستند. 
افراد با گروه خونی A درونگرا، مسؤول، با دقت و حساس به جزئیات هستند. در عین حال كه بسیار حساس هستند، می توانند حلال مشكلات خوبی هم باشند. 
اگر گروه خونی فردی A باشد، او فردی دقیق و منظم است. این افراد عاشق هماهنگی و موقعیت های شفاف هستند و بیشتر از صاحبان هر گروه خونی دیگری از قانون پیروی می کنند. چنین فردی مدام به فکر سروسامان دادن اوضاع است و حتی لباس پوشیدن او هم همیشه مرتب به نظر می رسد. با این حال فردی انعطاف ناپذیر و مشکل پسند است. او مهارتی در پس انداز پول و پیشرفت مالی ندارد. 
افراد با گروه خونی A اغلب درونگرا و تودار هستند، در برخورد با دیگران خجالتی و کمرو هستند و کمی سخت تر از دیگران با جمع خودمانی می شوند. با این حال تمایل به همکاری و فعالیتهای گروهی دارند و از هماهنگی لذت می برند. احساساتی و مودب بوده، برای روابط ارزش قائل هستند و نسبت به دیگران وفادارند. به نظرات دیگران بسیار اهمیت می دهند و اگر قلبشان بشکند، به سختی التیام می یابد. 
حالات افسردگی دارند، به آینده بسیار بدبینند و مایلند مسائل را به دو گروه سیاه و سفید تقسیم کنند. نسبت به تغییرات تردید دارند. دوست داران طبیعت و گریزان از جمعیت و شلوغی هستند. به یک مکان شخصی یا پناهگاه امن و مخفی برای خود نیازمندند. عموما دودل و غیر قاطع اند و نگران، خوددار، محتاط در تصمیم گیری، بدبین و بسیار حساس هستند. برای حضور در کارهای تیمی آماده هستند، مخصوصا وقتی دستوری به آنها داده شود. 
افراد دارای این گروه خونی می توانند به خوبی در جوامع پر جمعیت و بزرگ زندگی کنند و با آنها همراه و دمساز شوند. این افراد تابع قانون، منظم و شایسته هستند. احترام دیگران را رعایت می کنند و از خود خاطره خوبی در ذهن دیگران بر جای می گذارند. 
افرادی منظم، با وجدان، درستکار، قابل اعتماد، مطیع قانون و قاعده و بدون اعمال خشونت هستند. به قوانین و استانداردهای اجتماعی بسیار اهمیت میدهند. بسیار مسؤولند و همواره خطی بین کار و تفریح میکشند. از تحمل و صبر بالایی برای انجام کارهای فیزیکی و رقابتی برخوردارند. آنها معتقدند که در مسائل دینی و اخلاقی می توان به کمال رسید. 
افراد این گروه در ضمن نمی توانند برای کارهایی که به مدیریت دقیق نیاز دارد، نامزدهای مناسبی باشند. در حالیکه افراد گروه خونی Oدارای این ظرفیت و صلاحیت می باشند. البته مقصود این نیست که این افراد نمیتوانند مسؤولیت مستقیم کارها را قبول کنند، بلکه آن دسته از کارهایی که نیاز به دقت خاصی دارد، انجامش برای افراد این گروه سخت است و ممکن است هر آن با اشتباه مواجه شوند. 
اگر با یکی از دارندگان این گروه خونی روبرو هستید، خوشحال باشید. زیرا این افراد به شکل عجیب و غریبی خویشتندار هستند و اگر از دست شما عصبانی شوند، چیزی بروز نمی دهند. این افراد وظیفه شناسند، و حتی اگر بی قانونی بیداد کند، از زیر مسؤولیت هایشان شانه خالی نمی کنند. 
کسانی که گروه خونی A دارند، کمال گرایانی حساس هستند، ولی بیش از حد دچار اضطرابند. آنها کمال گرا بوده و دوست دارند همیشه در شرایط از پیش تعیین شده و منظم قرار گیرند. در حالی که در ظاهر آرام و خونسرد به نظر می رسند، به دلیل داشتن استانداردهای بالا و ایده آلیست بودن، از درون بسیار ناآرام هستند. آنها به راحتی می توانند ظاهر آرامی از خودشان نشان دهند، حتی اگر عصبانی باشند. اغلب تشویش و اضطراب خود را به هنگام ارتباط با دیگران پنهان می کنند. آنها احساساتشان را در خود نگه می دارند تا زمانی که فوران کند. بسیاری از آنان تنش دارند، بی تابند و قادر نیستند به خوبی بخوابند. آنها ترجیح می دهند از سرگرمی هایی بهره ببرند که از فشار عصبیشان بکاهد. 
این افراد باهوش و حساس بوده و قادرند با حوادث پیرامون خود به خوبی مبارزه کنند و در مواقع حساس به خوبی تصمیم بگیرند، اما وقتی هیجان و ناراحتی آنها از حد فراتر رود، این افراد منفجر می شوند. 
متعلقان به این گروه خونی، به شدت فداکار هستند و می توانیم آنها را به عنوان صادق ترین افراد جهان معرفی کنیم. صاحبان گروه خونی A دلسوزترین آدم های جهان هستند 
کارهای مرتبط با قانون مثل وکالت و پلیس بودن، از هر کاری برای آنها مناسب تر است، زیرا این افراد قانونمند هستند، به جزئیات اهمیت فوق العاده ای می دهند و از بایگانی و نگهداری اسناد هم لذت می برند. بسیاری از افراد با گروه خونی A در پژوهش و تحقیقات مشغول به کارند. همچنین این افراد برای كارهای حسابداری، هرگونه امور اقتصادی، مالی، كامپیوتر و مهندسی شایستگی دارند. 
مواقعی که توانایی سمتهای مدیریتی و رهبری را دارند، ممکن است آن را نپذیرند به دلیل این که استرس برای سیستم عصبی آنان خوب نیست. 
اعضای این گروه خونی گرچه رهبرانی باهوش و مقتدر هستند، اما اشتباهات زیادی را هم مرتکب می شوند. چند نفر از افراد مشهور گروه خونی A که دچار اشتباهات بزرگی در مواقع حساسی شدند عبارتند از بعضی از روسای جمهوری امریکا مانند لیندون جانسون در مساله جنگ ویتنام، ریچارد نیکسون در مساله واتر گیت و کارتر در حمله به ایران در صحرای طبس. اما نمونه دیگری از یک فرد عصبانی و باز اشتباه کار گروه A، آدولف هیتلر بود، فردی مستبد و خونریز که آلمان را دچار بزرگترین فاجعه کرد. 
آنها همگی از رهبران بزرگ سیاسی جهان هستند که به دلیل اقتدار، نامشان در تاریخ ماند، ولی نتوانستند تا پایان، حمایت مردم را به خود جلب کنند و فجایع یا بحرانهایی را با نام خود در تاریخ ثبت کردند.

ورزشها

افراد این گروه خونی در معرض ابتلا به استرس ها هستند و بهترین راه درمان استرس در آنان استفاده از ورزش یوگاست. به طور کلی انجام ورزش های سبک به افراد این گروه توصیه شده است. ورزشهای کاهش دهنده استرس و آرامش بخش مانند یوگا، گلف و یا شنا و پیاده روی سبک از استرس درونی آنها می کاهد. 
افراد با گروه خونی A نسبت به گروه خونی O به فعالیت و تحرك كمتری نیاز دارند، زیرا زیاده روی در انجام ورزش باعث خستگی جسمی و روحی در آنها می شود. برای آنها فقط ۳۰ دقیقه نرمش آرام در روز مثل یوگا، تای چی یا پیاده روی سبک در فضای آزاد، بسیار مناسب است. این افراد بهتر است تمرینات ورزشی ملایمی را انجام دهند كه هم از جسم و هم از مغزشان استفاده كنند.

رژیم غذایی

از خواص مهم افراد این گروه خونی آن است که گیاهخوار هستند. این افراد از خوردن میوه ها و سبزیجات بهره فراوان می برند، زیرا افراد این گروه از بازماندگان زارعین دورانهای پیشین می باشند. بنابراین افراد با گروه خونی  A، پروتئین كمتر، اما غلات بیشتری احتیاج دارند. آنها با رژیم غذایی گیاهی به شکوفایی می رسند. 
ترشح کم اسید معده در میان این افراد حتی از بدو تولد شایع است. بنابراین به هنگام خوردن پروتئینهای حیوانی مراقبتهای ویژه لازم دارند. آنها باید از داروهای هضم کننده و غذاها و نوشیدنیهای تخمیری استفاده کنند. 
این گروه باید اساساً میوه و سبزیجات مصرف کنند (کربن بالا، چربی پایین) و مصرف فرآوره های لبنی، چربی حیوانی و گوشت را محدود نمایند. آنها در مصرف مغز خشكبار، دانه ها، غلات، پاستا، میوه و سبزیجات كاملا آزاد هستند، اما در خوردن لبنیات به ویژه اگر آلرژی دارند و نیز از مصرف زیاد گوشت، باید پرهیز كنند. پروتئین های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند و مانند آنها را کمتر جذب و تحمل می کند. در صورتی که همین فرد با استفاده از پروتئینهای گیاهی مانند لوبیا، عدس، سویا و ماش، شرایط بسیار عالی و خوبی را کسب خواهد کرد. 
استفاده از سبزیجات، برنج، میوه، لوبیا، سویا و غلات در افراد گروه خونی A باعث لاغر شدن آنان می گردد .

نگاه کلی به رژیم غذایی دارندگان گروه خون A در مبارزه با آلرژی :

مصرف پروتئین حیوانی را محدود کنید. مقدار پایین اسید هیدرولیک و آنزیم آلکالاین فسفاتاز در روده ها موجب می شود دارندگان گروه خون A قادر به هضم آسان پروتئین حیوانی نباشند.

پروتئین اصلی خود را از پروتئین سویا و دیگر پروتئین های گیاهی تهیه کنید.

مقادیر منظمی از ماهی های روغنی آبهای سرد در هر هفته استفاده کنید.

از لبنیات تخمیری در برنامه غذایی خود استفاده کنید مانند کفیر، اما از مصرف محصولات لبنی مانند شیر اجتناب کنید، زیرا باعث اضافه شدن ماده مخاطی شده و می تواند باعث شروع التهاب معده شود.

به مصرف حبوبات سودمند اهمیت دهید. حبوبات سودمند منبع غنی از پروتئین گیاهی برای دارندگان گروه خون A به شمار می روند.

از غلات کمتر استفاده کنید مخصوصاً فراورده های گندم).آلرژی به گلوتن گندم (

از سبزیجات و میوه های سودمند به مقدار زیاد استفاده کنید، مخصوصا آنهایی که دارای فیبر بالا و آنتی اکسیدان هستند.

روزانه از چای سبز استفاده کنید، زیرا برای سیستم ایمنی بدن مفید بوده و عملکرد مواد آلرژی زا را مسدود می کند.

خصوصیات شخصیتی دارندگان گروه خون A


دارندگان گروه خون A بسیار باهوش ، حساس و پرشور هستند. این گروه از افراد عادت دارند خود را با جمعیت انبوه و پر هیاهو وقف دهند و انسان هایی بسیار اجتماعی هستند. منزوی بودن از لحاظ آنها پسندیده نیست و انسان هایی مرتب و منظم و تابع قانون هستند. دارندگان گروه خون A احترام به دیگران را مهم می دانند. از سیستم فکری پیچیده تری برخورداند و تا آنجا که در توانشان است تنش ها را در خود حفظ می کنند. آنها در برابر فشارهای زیاد مربوط به رهبری موفق نیستند اما این بدین معنا نیست که نمی توانند رهبر باشند و برعکس همیشه در مشکلات قادر به گره گشایی و حل سریع مسائل هستند. از افراد مشهور دارنده گروه خون A می توان به لیندن جانسون ، ریچارد نیکسون ، جیمی کارتر و آدلف هیتلر اشاره کرد.

بیماریها

این افراد نسبت به بقیه گروهها خون غلیظ تر و سیستم ایمنی حساستری دارند و در خطر بالاتر بیماری قلبی عروقی، دیابت و سرطان قرار دارند. 
افراد با گروه خونی A دارای دستگاه هاضمه بسیار حساس هستند. ترشحات اسیدی معده شان خیلی کم است، به همین جهت، نسبت به سایر گروهها بیشتر در معرض سرطان معده هستند. 
استرس زیاد، ایمنی افراد با گروه خونی A را به نسبت سایر گروههای خونی سریعتر دچار ضعف می کند. درنگ در درمان استرس در این گروه از افراد باعث ابتلای آنها به بیماریهای قلبی و سرطان می شود.

توجه : حدود 34% ازمردم دارای گروه خونی+A و 6% دارای گروه خون-A هستند .

بهترین صفات

محافظه کار 
درونگرا 
خوددار 
صبور 
وقت شناس 
ایده آلیست

بدترین صفات

وسواسی 
لجوج 
خجالتی 
کمرو 
مقید

افراد مشهور با گروه خونی  A

جورج بوش پدر 
بریتنی اسپیرز 
آدولف هیتلر 
لیندون بی جانسون 
ریچارد نیکسون 
ریک جیمز

رعایت موارد زیر برای زندگی سالم و پر نشاط به دارندگان گروه خون     : A  

  • شاد باشید.

  • اشتباه دیگران را ببخشید.

  • در هفته سه بار یوگا و مدیتیشن انجام دهید.

  • به خارج از شهر رفته و روز خود را در طبیعت بگذرانید.

  • از گوشت قرمز و لبنیات کمتر استفاده کنید، فقط به میزان کم ماست و کفیر استفاده کنید.

  • از ماهی های مجاز گروه خونیتان مانند قزل آلا و سالمون مصرف کنید.

  • از سبزیجات تازه و میوه های مجاز گروه خونیتان مصرف کنید.

  • شما انسان های قانون مند هستید و سعی کنید از استرس به دور باشید. 

     

خلاصه مشخصات افراد دارای گروه خون A:

شکوفایی ایشان در رژیم غذایی گیاهی است. و باید کم پروتئین باشد. برای آنها بسیار مهم است که کلیه مواد غذایی را تازه، خالص و سالم مصرف نمایند.

ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان در آنها بالاست.

با حذف گوشت قرمز و مواد غذایی سمی بسیار سریعتر لاغر خواهند شد. به دلیل پایین بودن اسید معده شان، گوشت قرمز مصرفی در بدنشان مستقیما تبدیل به چربی می گردد. همچنین هضم محصولات لبنی برای این دسته از افراد بسیار سخت بوده و باعث اخلال در کار انسولین شده و عامل ابتلا به دیابت و چاقی است.

از لحاظ سوخت و ساز کاملا برعکس گروه خون O هستند و مصرف گوشت قرمز باعث اختلال در سیستم گوارشی و سمی شدن خون آنها می شود.

یکی از علل آلرژی و مشکلات تنفسی در ایشان مصرف لبنیات است.

ماهی خاردار، ساردین، قزل آلا، ماهی سفید، کپور، روغن زیتون، بادام زمینی، تخمه کدو حلوایی، گردو، لوبیا سیاه و سبز و چیتی و چشم بلبلی، باقلا، انواع عدس، لوبیا سویا، گندم سیاه، سبوس جو دو سر، نان های تهیه شده از آرد سویا، بامیه، کاهو، کلم بروکلی، هویج، جعفری، انواع پیاز، کرفس، کاسنی، تره فرنگی، شلغم، رازیانه، زردک، برگ چغندر، قارچ، زنجبیل، ترب کوهی، تربچه، اسفناج، آرتیشو، زردآلو، توت سیاه، زغال اخته، گیلاس، انجیر، گریپ فروت، لیموترش، آناناس، انواع آلو، سیر، خردل، زردچوبهقهوه و چای سبز مفید هستند.

بستنی، دوغ، کره، شیر گاو، پنیر خامه ای، پسته، بادام هندی، لوبیا قرمز، نخود، تمر هندی، گندم، سبوس و جوانه گندم، بادمجان، سیب زمینی، گوجه فرنگی، انواع کلم، انواع فلفل، موز، پرتقال، انبه، نارنگی، نارگیل، طالبی و گرمک، موز سبز، پاپایا، سرکه، سس، کچاپ، انواع شور، آبجو، سودا و چای سیاه  برای آنها مضر است.

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی و نوشیدنی های گیاهی در برنامه غذایی این گروه برای رسیدن به اهداف زیر ضروری است: قویتر کردن سیستم گوارشی. تهیه و تامین آنتی اکسیدان های ضد سرطان. جلوگیری از التهابات. تقویت قلب.

ویتامین B، C، E و کلسیم و آهن برای آنها مفید هستند.

از ویتامین A پرهیز نمایند.

فشارهای عصبی و تمرینات ورزشی: در برابر فشارهای عصبی بسیار حساس هستند و در مرحله ی اول عصبانیت اضطراب، خشم و بیقراری بر آنان حاکم می شود و این حالت به شدت سیستم ایمنی ایشان را ضعیف می کند. تای چی. یوگا. ورزشهای رزمی. گلف. پیاده روی تند. شنا. ایروبیک. نرمش (کششی).

شخصیت: بسیار باهوش، حساس و پرشور هستند. بهترین راه آرامش برای آنها مبادرت به انجام ورزشهای آرام بخش همچون تای چی و یوگاست. انسان های بسیار اجتماعی هستند.مرتب و منظم و تابع قانون می باشند و احترام به دیگران را مهم می دانند.

گروه خونی  B

 

این گروه خونی در زمانی تكامل یافت كه انسانها بیشتر سفر می كردند و حاصل مهاجرت انسان از مناطق گرم به مناطق سردسیر و مرتفع بین سالهای 1000 تا 1500 قبل از میلاد بوجود آمد. در این دوران مردمان چادرنشین بوده و به گله داری مشغول بودند و غذای اصلی آنان گوشت و لبنیات بود.

رژیم غذایی گروه خون B کامل و متعادل است. سیستم بدن این گروه از افراد برای پذیرفتن انواع بیماری های مزمن و عجیب مستعد تر است ولی با پیروی از رژیم غذایی مخصوص این گروه خون، این افراد می توانند از سلامتی کامل برخوردار باشند.

بزرگترین عامل اضافه وزن در افراد دارنده گروه خون B مصرف ذرُت ، گندم سیاه ، انواع عدس ، بادام زمینی و کنجد است.این مواد باعث اختلال در کار انسولین شده و یا عمل گوارش و متابولیسم را مختل می سازند.

مصرف لبنیات برای این افراد ضروری بوده و باعث ایجاد تعادل در سوخت و ساز بدنشان می شود. همچنین مصرف سبزیجات سبز، جگر، گوشت قرمز، تخم مرغ و لبنیات کم چرب و شیرین بیان برای این افراد بسیار سودمند می باشد.

واکنش افراد دارای گروه خون B نسبت به تنش های عصبی، تعادلی از فعالیت های روانی گروه خون A و عکس العمل بدنی گروه خون O است. انجام انواع ورزش ها مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش های ملایم رزمی برای این دسته از افراد بسیار مناسب است. همچنین این گروه نیاز به تمرین های مدیتیشن دارند.
گروه خونی B با طبع بلغم در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آب می باشد. انعطاف پذیر و سازشکار هستند و حساسیت کمی دارند. 
هیچ گروه خونی دیگری به اندازه B مظهر میانه روی نیست. اگر گروه خونی شما B است، باید بدانید كه به طور كلی طبعی قویتر و سالم تر دارید و بسیار واقع بین و عملگرا هستید. 
گروه خونی O و گروه خونی A ظاهرا در دو جهت مخالف قرار دارند، در حالیکه گروه خونی B با هیچکدام از این گروهها مخالفتی نداشته و در برابر برخورد با حوادث می تواند بلافاصله تغییر وضع داده و خود را با شرایط زمان و مکان هم آهنگ کند. این سخن به آن معنا نیست که در فکر خود پابرجا نیستند، بلکه منظور آن است که می توانند با هر تغییری هماهنگ شده و خود را از برخورد با مشکلات در امان نگه دارند. این افراد در بعضی از خواص و ویژگیها شبیه گروه خونی O می باشند، ولی در شرایط خاص قادرند راه خود را جدا و مستقل از این شباهت کنند و برای خود مسیر دیگری انتخاب کنند. به بیان دیگر این افراد با تکامل تدریجی این توان را یافته اند که قادرند بهترین راه را برای خویش انتخاب کنند. 
افرادی با گروه خونی B، مستقل هستند و تمایل به حفظ تعادل دارند. آنها مانند افراد با گروه خونی A متفکرند و مانند افراد گروه خونی گروه خونی O جاه طلبند. آنها همدل هستند و به راحتی نقطه نظرات دیگران را درک می کنند. با این حال اغلب در به چالش کشیدن یا مقابله با دیگران مرددند. آنان مانند آفتاب پرست انعطاف پذیرند و می توانند دوستان خوبی باشند. 
جمعیت دارندگان این گروه خونی زیاد نیست، اما می توانیم آنها را در دسته جالب ترین آدم های روی زمین جا دهیم. 
این افراد به شدت رك و صریح الهجه هستند و دوست دارند زود سر اصل مطلب بروند. آنها کار زیادی با ساختارهای پیچیده اجتماعی ندارند و زیاد هم در قید و بند آداب و تشریفات نیستند. به قوانین اهمیت زیادی نمی دهند و گر چه این ویژگی یکی از خصوصیات منفی آنهاست، اما باعث می شود این افراد در خلاقیت و نوآوری و پدید آوردن راهها و رسمهای تازه، همیشه در صف اول باشند. آنها از بیان ایده های جدید نمی هراسند. بی قید و بند هستند و افرادی انعطاف پذیر و سازشکار به شمار می روند. این افراد تیزهوش هستند، اما هرگز نمی توانید آنها را کنترل و وادارشان کنید که منظم شوند. آنها به راحتی از دیگران دستور نمی گیرند و علاقه مند به داشتن راه مخصوص به خود هستند. معمولا جزو بهترین افراد تیم می شوند. خود کفا، خلاق و مبتکر بوده، اغلب کارها را با روش های خودشان انجام می دهند و بین کار و تفریح نمی توانند مرزی قائل شوند. این افراد تمایل زیادی به یک شغل مادام العمر ندارند و در اوج تکبر، آسان گیر هستند. 
افرادی هدف گرا با ذهن قوی، پرانرژی و جدی در راه رسیدن به هدف هستند. پشتکار زیادی دارند و از انجام کاری به مدت طولانی خسته و دلزده نمی شوند. آنها کاری را شروع می کنند و آن را ادامه می دهند، تا زمانی که تکمیل شود، ضمن این که آن را به خوبی تکمیل می کنند. افرادی تکرو و مستقل هستند و راه خود را در زندگی پیدا می کنند. آنها به مسائل علمی و اکتشافات علاقه فراوانی دارند. رازدار خوبی نیستند و نمی شود اسرار و كارهای محرمانه را با آنها در میان گذاشت. این افراد شایسته روزنامه نگاری و نویسندگی، هنر و كارهای فكری هستند و می توانند مجری یک برنامه تلویزیونی، یک بازیکن گلف یا آرایشگر خوبی باشند. 
افراد گروه خونی B آشپزهای خارق العاده ای هستند و به شکم شان بیش از حد اهمیت می دهند. آنها علاقه ای به زرق و برق ندارند و زندگی را راحت تر از دیگران می بینند و از کارهای رقابتی خوششان نمی آید. از مورد انتقاد قرار گرفتن ترسی ندارند. فراموش کار هستند و به راحتی می توانند خاطرات گذشته را فراموش کنند. چنین افرادی می توانند به راحتی و با سخنانشان شما را شیفته خود کرده و به یک عشق ماجراجویانه دعوت تان کنند. اما یادتان نرود که آنها می توانند به راحتی بی وفایی کنند، گاهی هم افرادی تنبل و حتی دمدمی مزاج می شوند. 
افرادی خوش بین، فعال، مهربان، پرسر و صدا و در عین حال خودپسند و خودبین هستند. شخصیتهایی ماجراجو و دلیر دارند. موجوداتی اجتماعی و علاقه مند به مهمان داری هستند. علاقه به حفظ روابط هستند و خودشان در این زمینه تلاش می کنند. 
افراد این گروه دارای تعادل چشمگیر و هماهنگی اعمال بدن هستند و بین جسم و روح آنان هماهنگی خاصی وجود دارد. آنها صلح طلبند و دارای ثبات روانی مناسب هستند. از خواص گروه خونی B داشتن زندگی منظم و آرام است. کسانی که گروه خونی B دارند، بشاش و خوشرو، اما با رفتارهایی نامتعارف هستند که به فردگرایی و خودخواهی تمایل دارند. 
جالب است بدانید ۳۰ تا ۴۰ درصد میلیونرها و ثروتمندان جهان و بسیاری از مدیران و اشخاص در سطوح بالا دارای گروه خونی B هستند. 
اعضای این گروه خونی، سهم زیادی در میان ورزشهایی دارند که نیاز به تمرکز زیاد دارد. آنها در جنگ هم می توانند فرماند هانی خلاق باشند و کسانی مثل ناپلئون بناپارت، مارشال رومل و ژولیوس سزار همگی از صاحبان این گروه خونی بوده اند.

ورزشها

از آنجایی که در این گروه میانه روی حرف اول را می زند، تلفیقی از ورزشهای کاهش دهنده استرس مانند یوگا و همچنین ورزشهای هوازی مانند شنا و ایروبیک برای آنان مناسب است. ورزش برای آنها مانند گروه خونی O حیاتی نیست ولی ورزش در حد اعتدال، به آنان برای تخلیه استرسها و همچنین بالا بردن تمرکز ذهن کمک می کند. ۳۰ دقیقه ورزش ایروبیک در صبح، به علاوه ورزشی مانند شنا، یوگا، بدنسازی، تای چی یا پیاده روی، به طور منظم به آنان توصیه می شود. معمولا استعداد چاق شدن دارند. 
اعضای این گروه خونی، سهم زیادی در میان ورزش هایی که نیاز به تمرکز زیاد دارد، دارند. تعداد زیادی از موفق ترین گلف بازان جهان دارای گروه خونی B هستند.

رژیم غذایی

از آنجایی که گروه خونی B در زمانی تكامل یافت كه انسانها بیشتر سفر می كردند، و بنابراین گوشت، سبزیجات و غلات به شیوه ای متعادل تر مصرف می شدند، رژیم غذایی این افراد خوشبختانه وسیع و گسترده است. برای این افراد رژیم غذایی تركیبی از رژیم گروه خونی O  و گروه خونی A مناسب است. یعنی از هر چیزی می توانند كمی بخورند و این گروه به طور كلی خوش شانس تر هستند، چون راحت تر می توانند وزن از دست بدهند. 
این افراد باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند که شامل میوه ها و سبزیجات، غلات، غذاهای دریایی، فرآورده های لبنی و گوشت است و از خوردن غذاهای فرآوری شده باید خودداری كنند. ماهی و لبنیات بیش از سایرین با آنان سازگار است. بسیاری از این گروه تمایل به ناخنک زدن و خرده خواری دارند.

نگاه کلی به رژیم غذایی دارندگان گروه خون B  در مبارزه با آلرژی :

مقادیر کم یا متعادل از گوشت بدون چربی و با کیفیت مخصوصاً گوشت بز، گوشت گوسفند و گوشت بره) را چند بار در هفته برای قدرت، انرژی و هضم آسان استفاده کنید.

از مصرف مرغ که دارای لکتین های آلرژی زا برای دارندگان گروه خون B است خودداری کنید.

مقادیر منظمی از روغن ماهی را هر هفته استفاده کنید. روغن ماهی می تواند به شرایط ضد التهابی کمک کند و باعث تنظیم سیستم ایمنی بدن شود.

خوردن منظم غذاهای تخمیر شده مانند ماست برای هضم مفید است.

گندم و ذرت را از برنامه غذایی خود حذف کنید، زیرا در دارندگان این گروه خونی باعث بروز آلرژی می شوند.

از سبزیجات و میوه های سودمند به مقدار زیاد مصرف کنید.

اگر به مقداری کافئین روزانه احتیاج دارید قهوه را جایگزین چای سبز کنید.

چای سبز اسیدی نیست و دارای کافئین کمتری نسبت به یک فنجان قهوه است.

از خوردن غذاهایی که برای گروه خون B مضر است. خودداری کنید، مخصوصاً مرغ، ذرت، گندم سیاه، بادام زمینی، لوبیا سویا، عدس، سیب زمینی و گوجه فرنگی.

خصوصیات شخصیتی دارندگان گروه خون B


دارندگان گروه خون B ، افرادی خلاق و انعطاف پذیر هستند و در برابر انواع امراض رایج ، مقاوم تر بوده و دارای حساسیت عاطفی و واکنش های تهاجمی کمتری هستند. دارندگان این گروه خونی قادر به ایجاد ارتباط بهتر با شخصیت های گوناگون هستند و طبیعت ذاتی شان بر اساس سازگاری استوار بوده و پذیرای عقاید دیگران هستند. این افراد حس رقابت و برخورد با دیگران دارند و دارای انرژی های هماهنگ و متوازن هستند که در آنان تولید حرکت و عمل می نماید. 

بیماریها

افراد با گروه خونی B با استفاده از خلاقیت ذاتی و تشخیص مناسب محیط در مقابل استرسها مقاومت می کنند. 
این افراد قادرند در برابر بسیاری از بیماریهای شایع مقاومت و پایداری نمایند که بیماریهای قلبی و سرطان از مهمترین آنها است. البته سیستم دفاعی افراد این گروه در برابر بعضی از بیماریها مثل  M.S  و یا عارضه خستگی مزمن ضعیف و حساس است. 
در این افراد انرژیهای مختلفی که در بدن آنها وجود دارد با هم همساز و موازی و موافق می باشند و به همین جهت نیز این افراد در مقابل بیماریها مقاومت بیشتری نشان می دهند و کمتر از سایر گروه ها بیمار می شوند. 
افراد گروه خونی B حتی اگر بیماریهای قلبی و سرطانی هم بگیرند، باز هم عمر بیشتری می توانند داشته باشند.

توجه : حدود 9% از مردم جهان دارای گروه خونی+B و 25% هم دارای گروه خونی-B هستند .

بهترین صفات

خلاق 
پر شور 
احساساتی 
عاشق حیوانات 
خوش بین 
انعطاف پذیر 
مستقل

بدترین صفات

فراموشکار 
بی مسؤولیت 
خودمحور

افراد مشهور با گروه خونی B

ناپلئون بناپارت 
مارشال رومل 
ژولیوس سزار 
آکیرا کوروساوا 
جک نیکلسون 
لوچیانو پاواروتی 
میا فارو 
پل مک کارتنی 
لئوناردو دی کاپریو 
وینس جوان

رعایت موارد زیر برای زندگی سالم و پر نشاط به دارندگان گروه خون     : B  

  • شاد باشید.

  • اشتباه دیگران را ببخشید.

  • رمز موفقیت شما در انعطاف پذیری شما است.

  • شما از توانایی ارتباط با دیگران برخوردار بوده و به همین دلیل بسیار موفق هستید.

  • حس برخورد و یا رقابت با دیگران ندارید.

  • از لبنیات با کیفیت ، گوشت قرمز ، بوقلمون ، سبزیجات تازه و میوه های مجاز برای گروه خونی تان مصرف کنید.

  • بهتر است از خوردن لبنیات و گوشت با هم اجتناب فرمائید. بهترین فاصله برای مصرف گوشت با لبنیات 12 ساعت است.

خلاصه خصوصیات افراد دارای گروه خون B : 

افرادی هوشیار و نیرومند هستند که قادرند در برابر بیشتر بیماری های جدی همچون امراض قلبی و انواع سرطان ها مقاومت نمایند. اما سیستم بدن آنها برای پذیرفتن انواع بیماریهای  مزمن و عجیب مستعدتر است. دارای سیستم گوارشی متعادلی از لحاظ اسیدی – قلیایی هستند.

بزرگترین عامل اضافه وزن ایشان مصرف ذرت، گندم سیاه، عدس، بادام زمینی و کنجد است.

مصرف گوشت مرغ و جوجه برای آنها بسیار مضر است.

بره، گوسفند، بز، آهو، خرگوش، خاویار، ماهی روغنی، اردک ماهی، حلوا ماهی، سفره ماهی، ساردین، انواع پنیر، انواع شیر، کفیر، انواع ماست، پنیر پیتزا، روغن زیتون، گردو، لوبیا قرمز، سبوس برنج، ارزن، جو دو سر، سبوس جو دو سر، انواع نان و شیرینی تهیه شده از آرد برنج و ارزن، چغندر، کلم بروکلی، هویج، قارچ، برگ خردل، بادمجان، زنجبیل، سیب زمینی شیرین، جعفری، انواع فلفل، کلم پیچ، زردک، گل کلم، موز، انواع انگور، هندوانه، انواع آلو، آناناسف زغال اخته، پاپایا، کاری، ترب کوهی، جین سینگ، شیرین بیان، نعناع و پونه، برگ تمشک، چای سبز مفید است.

مرغ ، غاز ، اردک ، کبک ، بلدرچین ، کبوتر ، دل ، جوجه ، لاک پشت ، سنجاب ، خرچنگ ،میگو ، قزل آلا، قورباغه، مارماهی، تخم اردک و غاز و بلدرچین، بستنی، روغن آفتابگردون، روغن کنجد، روغن ذرت، بادام هندی ، کنجد، تخمه آفتابگردان، تخم کدو حلوایی، پسته، بادام زمینی، لوبیا چشم بلبلی، نخود، انواع عدس، لوبیا سویا، گندم سیاه، گندم چاودار، ذرت، جوانه گندم، گندم، آرد گندم، سبوس گندم، نان و شیرینی تهیه شده از آرد گندم و ذرت، آرتیشو، ذرت، انواع زیتون، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، ریواس، نارگیل، انار، خرمالو، آووکادو، دارچین، فلفل سیاه و قرمز، آلووئه اورا، زیرفون، ریواس، شبدر قرمز مضر است.

این گروه  مصرف سویا را جایگزین گوشت ماهی و لبنیات ننمایند.

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی و نوشیدنی های گیاهی در برنامه غذایی این گروه برای رسیدن به اهداف زیر ضروری است: حفظ تعادل به وجود آمده در برنامه غذایی. بهبود کار انسولین. بالا بردن توانایی ایمنی بدن. بالا بردن قوه ی حافظه و تمرکز.

منیزیوم برای آنها بسیار مفید است. جین سینگ و جینکگوبیلوبا نیز برای آنها ضروری است.

فشارهای عصبی و تمرینات ورزشی: واکنش ایشان در برابر فشارهای عصبی تعادلی از فعالیت های روانی گروه خون A و عکس العمل بدنی شدید گروه خون O است. انجام انواع ورزشها همچون پیاده روی دسته جمعی، دوچرخه سواری، ورزش های ملایم رزمی برایشا مناسب تر از انجام ورزشهای رقابتی همچون بسکتبال و فوتبال است و این گروه نیاز به تمرین های تسکین روانی دارند.ایروبیک. تنیس. ورزش های رزمی. نرمش. پیاده روی. دوچرخه سواری. شنا. پیاده روی تند. دو با قدم آهسته. وزنه برداری. گلف. تای چی. یوگا.

شخصیت: نسبت به سایر افراد گروه های خونی انعطاف پذیرتر هستند و در برابر انواع امراض مقاوم تر. طبیعت ذاتی شان بر سازگاری استوار بوده و پذیرای عقاید دیگران هستند. حس رقابت و برخورد کمتری با دیگران دارند.

گروه خونی     AB

 

این گروه خون کمتر از هزار سال پیش بوجود آمده است و  5 - 2 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهد. رژیم غذایی این گروه خون ادغامی از غذاهای گروه خون A و B می باشد. افراد این  گروه همچون گروه خون A دارای اسید معده پایین هستند ولی تا حدودی همچون گروه خون B  با گوشت سازگاری دارند. 

خوراکی هایی که عامل اضافه وزن در این گروه هستند عبارتند از : گوشت قرمز، لوبیا قرمز، برخی از دانه ها، ذرَت ، گندم و گندم سیاه. 

گوشت مصرفی در این دسته افراد مانند افراد گروه خون A  بصورت چربی ذخیره می شود و مصرف غذاهایی مانند ذرَت  و کنجد،  به دلیل  گرایش آنان به گروه خون B  باعث اختلال در کار انسولین می گردد.

غذاهای دریایی، لبنیات، سبزیجات سبز، آناناس و کلپ  برای این دسته از افراد بسیار سودمند می باشند و باعث تولید  انسولین و افزایش متابولیسم می گردند.

این گروه از افراد در برابر فشارهای عصبی همچون گروه خون A عمل می نمایند و دچار عصبانیَت، خشم و اضطراب می شوند. ورزش هایی همچون پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری نیز  برای این گروه بسیار مفید است. 
گروه خونی AB با طبع صفرا در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آتش می باشد. شناخت آنها کمی دشوار است، زیرا خصوصیات اخلاقی آنها تلفیقی از سایر گروههای خونی است. 
به این گروه، گروه دریافت کننده عمومی هم می گویند، زیرا می تواند از هر 3 گروه خونی خون دریافت کند، اما فقط می تواند به گروه خونی خود خون اهدا کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. از خواص این گروه همراه شدن خواص گروه خونی A و گروه خونی B با هم است. 
از آنجایی که این گروه خونی جنبه هایی از گروه خونی A و گروه خونی B را دارد، دارای حساسیتهای گروه خونی A و تواناییهای سازمانی گروه خونی B هستند. 
افراد با گروه خونی AB دارای خلق و خوی ضد و نقیضی بوده و به راحتی نمی توان آنها را شناخت. آنها مخلوطی از تضادها هستند، خجالتی در مقابل بعضی ها، بی باک و گستاخ با بعضی دیگر، برونگرا و درونگرا، گاهی بسیار آرام و خونسرد به نظر می رسند. متکلف و ظاهرنما، اما در عین حال مرموز و غیرقابل پیش بینی هستند. در پیدا کردن مشکلات و دور زدن آنها توانا هستند. به آسانی خسته می شوند. آنها می توانند اجتماعی و مطمئن یا خجالتی و کمرو باشند. در فعالیتهای اجتماعی می توانند هماهنگ ظاهر شوند. علاقه مند به ایجاد رابطه نیستند و تلاش چندانی هم برای این کار نمی کنند. 
این گروه کم جمعیت را می توانیم فرهیخته ترین گروه جمعیتی بدانیم. آنها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب می آیند. این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند. اما مراقب باشید که از این خصوصیت شان سوء استفاده نکنید و بار زیادی را روی دوششان نیندازید. افراد دارای گروه خونی AB می توانند آشوبهایی را آرام کنند. آنها می توانند دیگران را با روحیه طنزی که دارند نقد کنند و با قهقهه هایشان جمعیت را سرحال بیاورند. این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و كنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. آنها تاجران خوبی هستند. 
رومانتیک و احساساتی بوده و به شدت فعالند. در تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ماهرند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصف اند. درموقع لزوم نمی توانند سریع تصمیم بگیرند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید تلاش کنند. این افراد به آسانی كسی را نمی بخشند، گاهی خشمگین می شوند و اغماض را دوست ندارند. آنها درباره ی گذشته بسیار حساسند. حالات روحی آنها خیلی سریع تغیر می کند. خونسردند، اما در برخورد با مسائل غیرمنتظره خیلی زود نگران می شوند. می توانند در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهند و به کارهای هنری بسیار علاقه دارند. چندان مسؤولیت پذیر نیستند و مسؤولیتهای زیاد از حد برای آنان ایجاد مشکل می کند. 
افرادی محافظه کارند، از قدرت فهم بالایی برخوردارند. خودرای و مستقل، علاقمند به مطالعه و ورزش و كم حرف هستند. به معنویات علاقه دارند. گرچه صاحبان گروه خونی A افرادی وقت شناس هستند، اما AB ها نیز در رتبه دوم وقت شناسی قرار دارند. 
فرد با گروه خونی AB در صورتی که پشتکار داشته باشد، می تواند خیلی زود پیشرفت کند. آنها از نظر فکری پیشرو هستند. تعادل در فعالیتهایشان به آنها در رسیدن به قدرت واقعی کمک می کند. افرادی منطقی، حسابگر، امین و روراست هستند. قابل اعتماد بوده و تمایل زیادی به محبوب بودن دارند. این افراد هنرمندان خوبی هستند. همچنین آنها حسابدارهای خوبی می شوند و به این رشته بیشتر از سایر مشاغل علاقه دارند. چنین افرادی برای مدیریت، قضاوت، نمایندگی، کارمندی و كارفرمایی هردو مناسب هستند. بسیاری از آنها نیز ویژگیهای لازم برای معلم بودن و تدریس را دارند. 
اگر با فردی از این گروه خونی روبرو هستید، باید بدانید که نه به گذشته فکر می کند و نه به آینده دور. برای او حال و آینده نزدیک در اولویت قرار دارد و با تمام وجود در زمان زندگی می کند. شناختن فردی از این گروه خونی آسان نیست، زیرا او نه فردی خودمانی است و نه محافظه کار بودنش می گذارد که از حال و هوایش سر در بیاورید. 
گاهی داشتن گروه خونی AB مشکل است. افراد با این گروه خونی علاقه ای ندارند در چارچوبهای دیگران قرار بگیرند. اگر احساس محدودیت زیاد از حد کنند، چارچوبها و محدودیتها را زیر پا گذاشته و به روش خود عمل می کنند. 
افراد این گروه به خاطر حسن نیت فراوان و خوش قلبی، همیشه خیر مردم را می خواهند و همه را به صلح و آرامش دعوت می کنند. بسیاری از درمانگرها و کسانی که روی انرژی درمانی کار می کنند، دارای این گروه خونی هستند. 
در افراد این گروه خونی عشق به معنای واقعی وجود دارد. آنها افرادی مهربان، خوش خلق و آرام هستند. میل به نصیحت کردن و راهنمایی مردم در آنان زیاد است و بسیاری از آنها هر کاری از دستشان بر می آید، برای کمک به دیگران انجام می دهند. 
کولی ها اصلی ترین صاحبان این گروه خونی هستند و حساسیت شگفت انگیز روحی شان هم می تواند نشانه ای برای عضویتشان در این گروه باشد. اما در میان AB ها، سرگروههای مذهبی را هم مشاهده می کنیم. برای مثال بودا، سن فرانسیس و مهاتما گاندی همگی از اعضای این گروه خونی بوده اند و آرامش فوق العاده شان هم گویای تعلقشان به این گروه است. می گویند که حضرت مسیح نیز دارای گروه خونی AB بوده است.

ورزشها

تمرینات آرام بخش و حرکات نرمشی برایشان مفید است. از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می شود كه تركیبی از فعالیت های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندكی پرتحرك تر مثل ایروبیک یا پرش سبك را داشته باشند.

رژیم غذایی

افراد با گروه خونی AB می توانند تركیبی از رژیم غذایی هر دو گروه خونی A و گروه خونی B را داشته باشند. 
افراد این گروه کمترین تمایل را به مصرف گوشت دارند. این افراد باید بیشتر رژیم غذایی گیاهی داشته باشند و تنها در موارد نادر مقداری ماهی، گوشت (نه مرغ) و فرآورده های لبنی مصرف کنند. با غذاهای گیاهی، لبنیات و غذاهای دریایی به خوبی کنار می آیند. 
خوردن زیاد گوشت برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز كنند. آنها همیشه باید در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند. بهترین خوردنی ها برای گروه خونی AB ماهی، سبزیجات، كربوهیدارت ها و غلات است، بدن آنها بیشتر از هر چیز با گوشت سفید هماهنگ می شود. 
خوردن گوشت سفید به همراه سبزی ها بهتر از گوشت قرمز است. خوردن نان ضرری ندارد به جز اینکه چاق کننده است. 
در انتخابهای غذایی آنها باید کشف کنند که چه زمانی آنها شبیه گروه خونی A هستند و چه زمانی شبیه گروه خونی B. به عنوان مثال لبنیات ممکن است برای آنها خیلی خوب و یا خیلی بد باشد.

نگاه کلی به رژیم غذایی دارندگان گروه خون AB :

پروتئین مصرفی خود را به جای گوشت قرمز از دیگر منابع پروتئینی دریافت کنید.

مرغ و ذرت را از برنامه غذایی خود حذف کنید.زیرا شامل لکتین های آلرژی زا برای دارندگان گروه خون AB هستند.

فراورده های سویا و غذاهای دریایی را منبع اصلی پروتئین خود قرار دهید.

مقادیر منظمی از ماهیهای روغنی در رژیم غذایی خود بگنجانید. 

از مقداری لبنیات تخمیر شده مانند کفیر استفاده کنید. اما استفاده از محصولات لبنی تازه را محدود کنید زیرا باعث اضافه شدن ماده مخاطی شده و می تواند باعث شروع التهاب شود.

از غلات کمتر استفاده کنید. مخصوصاً از مصرف فراورده های گندم و آرد ذرت اجتناب کنید.

به وفور از مصرف سبزیجات و میوه هایی سودمند بهره ببرید. به ویژه گروهی که دارای آنتی اکسیدان و فیبر بالا هستند.

از نوشیدن قهوه اجتناب کنید و به جای آن روزانه چای سبز میل نمایید. زیرا برای مقابله با آلرژی سودمند است.

خصوصیات شخصیتی دارندگان گروه خون AB


گروه خون AB تلفیقی از روحیه حساس و زود رنج گروه خون A و روحیه سازگار و متعادل تر گروه خون B است و به همین دلیل دارندگان گروه خون AB دارای طبیعت جنجالی هستند و تمامی جوانب زندگی را ، بدون در نظر گرفتن عواقب آن ، پذیرا هستند. این خصوصیات از دارندگان گروه خون AB ، موجودی دلپذیر ساخته است. دارندگان این گروه خون با آغوش گرم پذیرای شما هستند و در مواقعی که موجب رنجش شان شوید ، عکس العمل شدید نشان نمی دهند و کینه توزی نمی کنند. بسیاری از درمانگران دارای گروه خون AB هستند. این گروه از افراد دارای جذابیت طبیعی هستند که این موضوع می تواند عاقبت غم انگیزی را برایشان رقم بزند. از افراد مشهور و جذاب دارنده گروه خون AB می توان به بندیکت آرنولد ، جان اف. کندی و مرلین مونرو اشاره کرد که گرچه از چهره های دوست داشتنی کشورشان بودند اما متاسفانه عاقبت بسیار غم انگیزی داشتند.

بیماریها

سیستم دفاعی بدن افراد این گروه تا حدی ضعیف بوده و در برابر میکروبها و ویروسها از خود مقاومت زیادی نشان نمی دهد. یعنی اگر برای میکروبها و عوامل بیماری زا در بدن افراد گروه خونی O قفلها و بندهای زیادی وجود دارد، در افراد گروه خونی AB در برابر ورود میکروبها یک قفل هم یافت نمی شود. 
دستگاه گوارش آنها به نسبت ضعیف تر از دارندگان گروه خونی O است و به راحتی نمی توانند پروتئین های حیوانی را هضم كنند زیرا مقدار اسید معده آنها كاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی كنند. با این حال، میزان مصرف گوشت قرمز و موادغذایی مدرن مانند انواع فست فود در آنها بالاست. 
همانند گروه خونی A افراد با گروه خونی AB در واکنش به استرس ضعیفند. آنها قوی تر، نیرومندتر و فعالتر از افراد با گروه خونی A هستند، ولی بایستی به سطوح استرسشان توجه داشته باشند تا ایمنی بدنشان به خطر نیفتد.

توجه : حدود 4% مردم دارای گروه خونی AB + و 1% هم گروه خونی AB- هستند

بهترین صفات

خونسرد 
کنترل شده 
منطقی 
درونگرا 
همدل

بدترین صفات

کناره گیر 
منتقد 
مردد 
بیرحم

افراد مشهور با گروه خونی  AB

بودا 
سن فرانسیس 
مهاتما گاندی 
باراک اوباما 
جان اف کندی 
مرلین مونرو 
توماس ادیسون 
جکی چان 
کن کیتامورا

رعایت موارد زیر برای زندگی سالم و پر نشاط به دارندگان گروه خون     : AB  

  • شاد باشید.

  • اشتباه دیگران را ببخشید.

  • شما ترکیبی از دو روحیه حساس گروه خون A و متعادل گروه خون B هستید.

  • چند بار در هفته یوگا و مدیتیشن انجام دهید.

  • به طبیعت بروید.

  • بیشتر درمانگران دارای گروه خون AB هستند. 

  • از گوشت گوسفند ، بوقلمون ، ماهی های مجاز مانند سالمون و سرخو ، سبزیجات تازه و میوه جات استفاده کنید.

•    تحقیقات علمی نشان داده است که عیسی مسیح نیز دارای گروه خون AB  بوده است.

خلاصه خصوصیات افراد دارای گروه خون AB :

مستعد ابتلا به بیماری کیسه صفرا می باشند .

بوقلمون ، بره، گوسفند، ماهی روغنی، اردک ماهی، ساردین، ماهی تن، سالمون، پنیر، شیر بز، خامه کم چرب، انواع ماست، روغن زیتون، شاه بلوط، بادام زمینی، گردو، جو دو سر و سبوس آن، ارزن، برنج و سبوس آنف نان چاودار، انواع نان و شیرینی تهیه شده از آرد برنج و ارزن، برنج، برگ چغندر، بروکلی، کرفس، سیر، جعغری، سیب زمینی شیرین، قارچ، برگ خردل، بادمجان، زردک، کلم پیچ، خیار، گل کلم، انواع گیلاس، انجیر، هندوانه، انگور، گریپ فروت، کیوی، انواع آلو، آناناسف لیمو ترش، زغال اخته، کاری، زنجبیل، آویشن، جین سینگ، زالزالک، شیرین بیان، بابونه، باباآدم، چای سبز مفید است.

گوساله، خوک، غاز، مرغ، جوجه، دل، بلدرچین، آهو، سنجاب، بوفالو، خروس، کبک، مرغ شاخدار، کبوتر، اسب، لاک پشت، اردک، ماهی خاردار، مارماهی، قزل آلا، میگو، صدف، حلوا ماهی، قورباغه، اختاپوس، بستنی، کره، شیر گاو، سرشیر، روغن ذرت، روغن آفتابگردان، روغن کنجد، فندق، تخمه آفتابگردان، کنجد، تخمه کدو حلوایی، انواع عدس، لوبیا چیتی، لوبیا سویا و انواع فراورده های سویا، گندم سیاه، آرد ذرت، بلغور، انواع نان و شیرینی تهیه شده از آرد ذرت، آلووه اورا، آرتیشو، ذرت، ریواس، سرکه، ترشی و شوری، برگ ترب، کلیه ی فلفل ها به جز فلفل قرمز شیرین، آووکادو، موز، نارگیل، طالبی، گرمک، پرتقال، انار، انبه، به، خرمالو، سس، کچاپ، قهوه، چای سیاه، کولا  مضر است.

در مصرف لبنیات زیاده روی نکرده و به هنگام مشاهده علائمی همچون مشکلات تنفسی و گرفتگی سینوسها و التهاب گوش مصرف لبنیات را قطع نمایند.

بیشتر میوه هایی که خاصیت قلیایی دارند و باعث جلوگیری از اسیدی شدن ماهیچه ها می گردند را مصرف نمایند(مانند گروه خون A) همچون آلو و توت و انگور.

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی و نوشیدنی های گیاهی در برنامه غذایی این گروه برای رسیدن به اهداف زیر ضروری است: قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن. تهیه و تامین آنتی اکسیدان های ضد سرطان. تقویت قلب.

ویتامین ث، آ ، ب12 و آهن مفید هستند.

فشارهای عصبی و تمرینات ورزشی: در برابر فشارهای عصبی همچون گروه A عمل می نمایند. تای چی. یوگا. ورزش های رزمی. گلف. دوچرخه سواری. پیاده روی تند. شنا. رقص. ایروبیک. نرمش (کششی).

شخصیت: تلفیقی از روحیه حساس و زودرنج گروه خون A و روحیه ی سازگار و متعادل تر گروه خون Bاست که بدین وسیله طبیعت جنجالی گروه خون AB را به وجود می آورد که تمامی جوانب زندگی را پذیراست بدون در نظر گرفتن عواقب آن. تمامی خصوصیات بالا از او موجودی دلپذیر ساخته، افرادی که با آغوش گرم پذیرای شما هستند و در مواقعی که موجب رنجش شان شوید عکس العمل شدید نشان نمی دهند و کینه توزی نمی کنند.

حساسیت گروه های خونی نسبت به داروها :

گروه خونی O و B در مقابل انواع واکسن ها واکنش نشان می دهند. از نوع خوراکی واکسن فلج اطفال استفاده کنند. زنان باردار از واکسن ضد سرماخوردگی به ویژه اگر شوهرشان از گروه خونی A و AB می باشد، استفاده نکنند که به جنین آسیب می رساند.

گروه خون O نسبت به انواع پنی سیلین ها حساسیت دارند.

در مجموع آنتی بیوتیک ها عوارض جانبی کمتری در افراد دارای گروه خون A  ایجائ می کنند.

از گروه کوئینولون ها مانند اوفلوکساسین و سیپروفلوکساسین برای گروه خون B و AB پرهیز شود.

ارتباط گروه خون با بیماری ها :

فرد دارای گروه خون A که در خانواده خود سابقه بیماری های قلبی وجود دارد می بایست با دقت مراقب برنامه رژیم غذایی مربوط به گروه خون خود باشد و از مصرف انواع گوشت قرمز و چربی های مضر به شدت بپرهیز د، زیرا نتیجه آن افزایش تری گلیسرید و کلسترول خواهد بود. و همچنین سیستم ایمنی فرد دارنده گروه خون A بیشتر مستعد ابتلا به سرطان است، زیرا بیماری او دیرتر تشخیص داده می شود.

فرد دارای گروه خون O برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های روده ای و کولیت می بایست به شدت از مصرف گندم بپرهیزد.

فرد دارای گروه خون B در اثر خوردن ذرت و جوجه برای ابتلا به بیماری های عصبی مستعدتر خواهد بود.

گروه خون AB از آن جهت که دارای آنتی ژن های A و B است اما بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های گروه خون A بوده و سیستم ایمنی بدنش همچون افراد دارنده گروه خون A عمل می نماید.

فرد دارنده گروه خون A می بایست از مصرف غذاهایی که باعث افزایش مخاط می گردند (گوشت قرمز و لبنیات) خودداری نماید.

افراد دارای گروه خون 0 بیشتر در معرض ابتلا به آسم و تب یونجه هستند و می بایست از مصرف انواع مواد غذایی همچون گندم که حاوی لکتین خطرناک است پرهیز نمایند، زیرا این لکتین ها باعث ایجاد تورم در بافت های گلو و انقباض ریه گشته و باعث عطسه، آبریزش بینی، خارش، قرمز شدن چشم ها و سرفه می گردند.

بهترین درمان برای افراد دارای گروه خون O که از درد ماهیچه ها و مفاصل، مشکلات گوارشی و انواع حساسیت ها رنج می برند (و علت اصلی آن عملکرد ناقص کبد می باشد) استفاده از شیرین بیان و پتاسیم می باشد.

کلا گروه خون A و AB از سیستم ایمنی ضعیفتری و ترشح مخاطی بیشتر و خون غلیظ تر نسبت به گروه خون O و B برخوردارند.

نکته: قند باعث ناتوان کردن سیستم ایمنی بدن شده و گلبول های سفید خون را برای حمله به انواع باکتری ها ناتوان می گرداند.

توجه :

  • در بیماریهای گروه خون O: گندم و لبنیات نخورند. گوشت بخورند و بیشتر ورزش کنند.

  • در بیماریهای گروه خون A: گوشت قرمز و لبنیات نخورند. غذاهای دریایی بخورند.

  • در بیماریهای گروه خون B: گندم و ذرت و گوشت مرغ و جوجه نخورند.

  • در بیماریهای گروه خون AB: گوشت قرمز و شیر و ذرت نخورند.

و برای همه مصرف ویتامین های گروه B یا B کمپلکس بسیار مفید می باشد. 

کودکان دارای گروه خون O با نشاط تر و سالم تر هستند و در ورزشهای گروهی و ژیمناستیک تلاش و خلاقیت بیشتری نشان می دهند.

کودکان دارای گروه خون  A و AB کارایی بیشتری در انجام فعالیت های ذهنی و هوشی دارند و به سوی فعالیت های هنری چون مجسمه سازی می بایست هدایت گردند. همچنین اجرای حرکات ابتدایی آرام بخش یا نفس عمیق برای آنان مناسب است.

کارایی کودکان گروه خون B نیز در ورزش هایی همچون شنا و هنرهایی چون نواختن موسیقی بیشتر مشهود خواهد بود.

سیستم گوارشی افراد دارای گروه خون A قادر به هضم چربی و پروتئین حیوانی نیست و گروه خون A و AB  می بایست از رژیم حاوی فیبر بیشتر استفاده نمایند.

زنان ژاپنی کمتر از سایر زنان دیگر جاهای دنیا به سرطان سینه مبتلا می شوند، زیرا مصرف سویا و فراورده های سویا در زاپن بالاست.

کلا سویا، بادام زمینی، عدس، پیاز زرد، ویتامین C از جمله موارد مفید برای پیشگیری و درمان انواع سرطانها به ویژه سرطان سینه می باشند.

شخصیت گروه های خونی به طور کلی :

گروه خونی O :
افرادی سالم تر، دارای هدفی مشخص و اندیشمند هستند.
بیش از دیگران حسود ، مقام طلبند و پر حرف اند
.
ولی سیاستمداران ، وزیران و ورزشكاران خوبی هستند.

گروه خونی A :
افراد آرام، منظم، مطیع قانون و قاعده و بدون اعمال خشونت هستند.
انعطاف ناپذیر، تودار، خودخواه و مشكل پسندند
.
این افراد برای كارهای حسابداری، هرگونه امور اقتصادی، مالی، كامپیوتر و مهندسی شایستگی دارند.

گروه خونی B :
مردمانی رك و سریع الهجه، حساس و در عین حال دارای پشتكار هستند.
ناشكیبا، غیرقابل پیش بینی و در كارهایی كه مورد علاقه آنهاست تنبل اند
.
این افراد دهانشان چفت و بست نخواهد داشت و نمی شود اسرار و كارهای محرمانه را با آنها در میان گذاشت
.
این افراد شایسته روزنامه نگاری و نویسندگی، هنر و كارهای فكری هستند.

گروه خونی AB :
افرادی منطقی، حسابگر، امین و رو راستند.
سازمانده، مطیع و در عین حال نیرومند هستند
.
این افراد به آسانی كسی را نمی بخشند، گاهی خشمگین می شوند و اغماض را دوست ندارند
.
محافظه كارند و نمی شود آنها را به راحتی شناخت این افراد برای مدیریت، قضاوت، نمایندگی، كارگری و كارفرمایی هردو مناسبند.

جهت دریافت فایل pdf  روی لینک زیر کلیک نمائید ...

http://www.4shared.com/office/vRxYCOXXba/_____.html

 

 

 


تعداد بازدید از این مطلب: 5916
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بهترين عبادت ، خدمت به خلق خداست ...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود